Strona główna » Wiadomości » Tabor » Czeskie CZ Loko kupuje obrabiarki RAFAMETu

Czeskie CZ Loko kupuje obrabiarki RAFAMETu

Redakcja
Fot. RAFAMET

Kolejna maszyna firmy RAFAMET S.A. będzie pracować na czeskim rynku. Obrabiarka UFB 125 N zasili rozbudowywany zakład przedsiębiorstwa z Czeskiej Trzebowej. Termin realizacji umowy ustalono na koniec sierpnia 2022 roku.

Firma CZ-LOKO, a.s. mieszcząca się w mieście Czeska Trzebowa zajmuje się remontami wagonów lokomotyw. Przedsiębiorstwo już od około 30 lat użytkuje kilka maszyn firmy RAFAMET S.A. W tej chwili rozbudowują swój zakład o nową halę remontową. UFB 125 N spółki z Kuźni Raciborskiej znajdzie zastosowanie właśnie w nowo powstającym obiekcie.

Tokarka kołowa UFB 125 N jest sterowaną numerycznie dwusuportową tokarką specjalną przeznaczoną do regeneracji profili kół jezdnych i tarcz hamulcowych zestawów kołowych stosowanych w pojazdach szynowych. – Podpisanie umowy z czeskim odbiorcą tradycyjnie poprzedziło postępowanie przetargowe. W rezultacie, na bazie doświadczenia z użytkowaniem naszych starszych obrabiarek przedsiębiorstwo postanowiło zakupić kolejną maszynę wyprodukowaną w Kuźni Raciborskiej. Negocjacje nie były łatwe, jednak finalnie udało nam się doprowadzić do zawarcia kontraktu na dostarczenie UFB 125 N – wyjaśnił Ryszard Grygiel, kierownik sprzedaży RAFAMET S.A.

Czeskie przedsiębiorstwo zajmuje się m.in. produkcją lokomotyw. CZ Loko ma podpisany kontrakt z PKP Intercity na dostawę 10 lokomotyw spalinowych. Dotychczas spółka zajmowała się dostawą taboru w kierunku zachodnim, chociaż coraz bardziej interesuje się polskim rynkiem – więcej informacji.

Czeski rynek kolejowy

Początki kolei czeskich sięgają już pierwszej połowy XIX w., kiedy to na tym terenie władze sprawowały Austro-Węgry. W 1832 roku otwarta została pierwsza w Europie linia kolei konnej, która łączyła Czeskie Budziejowice z Linze. Natomiast w 1839 roku uruchomiono już pierwszą linię z trakcją parową. Była to Kolej Północna łącząca Wiedeń z Brzecławem i później także już z Krakowem.

Obecnie kolejowy rynek czeski jest istotnie mniejszy od rynku polskiego. Mimo tego znajduje się tam sporo zakładów, które użytkują obrabiarki RAFAMETu już od wielu lat.

Jest to tradycyjny rynek, na który od lat dostarczamy obrabiarki do obróbki zestawów kołowych. W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży naszych maszyn, i to zarówno dla podmiotów państwowych, jak np. ČD Cargo, prywatnych czy też przedsiębiorstw, które zajmują się komunikacją tramwajową (np. Dopravní podnik Ostrava) – mówił R. Grygiel. – Mimo, iż rynek czeski jest mniejszy od rodzimego, to udaje nam się przekazywać południowym sąsiadom po 2-4 obrabiarki rocznie, co bardzo nas cieszy  – podsumowuje kierownik sprzedaży RAFAMET S.A.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x