Grupa PKP stoi przed wyzwaniem zwiększenia konkurencyjności swoich spółek – PKP Cargo i Intercity. Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez „Puls Biznesu”, kluczowe będą szybkie i strategiczne decyzje nowego zarządu, które umożliwią skuteczniejsze działanie na zliberalizowanym rynku kolejowym.
Dynamika zmian na rynku transportu kolejowego wymaga od PKP Cargo adaptacji do spadających udziałów w rynku. Spółka skupia się na audycie i przeglądzie dotychczasowych strategii w celu optymalizacji zarządzania i redukcji kosztów operacyjnych.
Rozpoczęliśmy ocenę sytuacji grupy, przeprowadzamy audyt, przeglądamy dotychczasowe analizy i sprawdzamy, co zostało zrobione. Z naszej oceny wynika, że jednym z najpilniejszych zadań jest uporządkowanie kwestii dotyczącej zarządzania spółką” – mówi dla „PB” prezes PKP Alan Beroud.
Według „Puls Biznesu”, rozwój międzynarodowy jest kolejnym etapem w strategii PKP Cargo. Zarząd planuje wykorzystać międzynarodowe doświadczenie swoich członków do wspierania spółki w podejmowaniu aktywności na rynkach zagranicznych, co otwiera nowe możliwości dla dalszego rozwoju.
Mamy sporo pomysłów dotyczących rozwoju PKP Cargo w innych krajach. Paweł Lisiewicz, członek zarządu PKP, ma duże doświadczenie międzynarodowe i może wspierać spółkę w podejmowaniu aktywności na rynkach zagranicznych – mówi dla P.B. Alan Beroud
Przypomnijmy, że w skład Grupy PKP wchodzą takie spółki jak PKP Cargo, PKP LHS, PKP Intercity,
SKM w Trójmieście, PKP Informatyka czy PKP TELKOL.