Strona główna » Wiadomości » Rosnące przewozy na wschodnim korytarzu frachtowym Chiny – Europa

Rosnące przewozy na wschodnim korytarzu frachtowym Chiny – Europa

Redakcja
Fot. english.scio.gov.cn

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku na wschodnim korytarzu frachtowym Chiny – Europa zrealizowano ponad 2000 pociągów towarowych, co stanowi rekordowy wynik. Te pociągi, korzystające z terminali przeładunkowych w Manzhouli, Suifenhe i Tongjiang w Chinach, przetransportowały 210 000 TEU, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu do ubiegłego roku.

Trzy terminale obsługiwane są przez China Railway Harbin Bureau Group, który zarządza przeładunkami między chińską siecią o standardowym rozstawie torów a siecią 1520 mm używaną w Rosji i innych krajach byłego ZSRR.

Przewozy pociągów China – Europa przez Suifenhe odnotowują dwucyfrowy wzrost już piąty miesiąc z rzędu.

Manzhouli, największy wewnętrzny terminal frachtowy w Chinach, aktualnie bada sposoby poprawy prędkości przeładunku, w tym elastyczną współpracę między zespołami przyjmującymi i wysyłającymi pociągi, aby jak najszybciej je odprawiać.

Tongjiangbei jest szóstym terminalem przyjmującym pociągi frachtowe China – Europa.

W zeszłym miesiącu prowincja Heilongjiang uruchomiła nowe połączenie frachtowe do Europy przez Tongjiangbei, co przyspiesza transport pojazdów drogowych.

Jak podaje railjournal.com, obecnie na wschodnim korytarzu funkcjonują 24 połączenia, które łączą 14 krajów europejskich z ponad 60 chińskimi miastami.

Transportują one różnorodne towary, w tym produkty elektryczne, artykuły gospodarstwa domowego, maszyny przemysłowe i produkty rolne.

Podobne artykuły