PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa – Żagań.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz rewitalizacja ww. linii od km 60,399 do km 104,917 w zakresie nawierzchni i podtorza, obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo-drogowych, peronów, elektroenergetyki, srk i telekomunikacji.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
Dokumentacji projektowej, w tym:
- projektu budowlanego/wykonawczego,
- uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych,
- opracowanie dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej dokumentacji powykonawczej,
- certyfikacji.
Realizacji robót w zakresie:
- nawierzchnia i podtorze,
- obiekty inżynieryjne,
- przejazdy kolejowo-drogowe,
- urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk),
- telekomunikacja,
- urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV,
- sieć trakcyjna,
- perony z infrastrukturą pasażerską.
Powyższe prace trzeba będzie zrealizować w okresie od dnia podpisania umowy w ciągu 54 miesięcy.
Prace będą realizowane etapami. W etapie 1 wykonany ma zostać komplet dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwoleń, uzgodnień i decyzji w ciągu 29 miesięcy od dnia podpisania umowy. W 2 etapie przewiduje się oddanie odcinka Osiecznica Kliczków – Żagań – 12 miesięcy od zakończenia etapu 1. Etap 3 natomiast przewiduje oddanie gotowego odcinka Zebrzydowa – Osiecznica Kliczków – Żagań – 9 miesięcy od zakończenia poprzedniego etapu. Ostatni etap to procedura odbiorowa oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych i pozwoleń w ciągu 4 miesięcy.
Podczas realizacji zadania trzeba będzie zapewnić ciągłą obsługę bocznicy w LPO Osiecznica Kliczków. PKP PLK wskazały szacunkową wartość zamówienia. To 366 000 000.00 PLN. Oferty w przetargu można składać do 14 grudnia 2021 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.
Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Każdy musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał budowę lub przebudowę 20 km nawierzchni kolejowej na linii jedno lub dwutorowej w tym w stacji kolejowej obejmującej budowę/przebudowę peronu.
Wykonawca musi dysponować odpowiednim personelem, tj.:
- kierownik budowy – 1 osoba,
- kierownik robót torowych – 1 osoba,
- kierownik robót mostowych – 1 osoba,
- projektant w specjalności kolejowej „Projektant wiodący” – 1 osoba.
Nie dopuszcza się wskazywania w ofercie, ani w żadnej jej części, tej samej osoby na więcej niż jedno stanowisko.
Potrzebny jest również odpowiedni sprzęt, tj dysponowanie:
- co najmniej 1 szt. – wysokowydajną oczyszczarką tłucznia z wagonami taśmociągowymi,
- co najmniej 1 szt. – profilarka tłucznia,
- co najmniej 1 szt. – profilarka ławy torowiska lub koparka dwudrogowa z odpowiednim osprzętem,
- co najmniej 1 szt. – podbijarka torowa,
- co najmniej 1 szt. – podbijarka rozjazdowa,
- co najmniej 1 szt. – zestaw do dynamicznej stabilizacji torów z zagęszczeniem podsypki od czoła podkładów,
- co najmniej 1 szt. – żuraw drogowy lub kolejowy,
- co najmniej 1 szt. – zgrzewarka torowa do szyn z rejestratorem monitorowania i zapisywania procesu zgrzewania,
- co najmniej 1 szt. – spycharka gąsienicowa,
- co najmniej 1 szt. – zestaw wagonów samowyładowczych do przewozu podsypki.
Zobacz również: Pociągi pojadą do Lwówka! Samorząd woj. dolnośląskiego przejmie odcinek LK nr 283