NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii nr 283 Zebrzydowa – Żagań

PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii nr 283 Zebrzydowa – Żagań

Redakcja
Fot. FotoPolska

PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa – Żagań.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz rewitalizacja ww. linii od km 60,399 do km 104,917 w zakresie nawierzchni i podtorza, obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo-drogowych, peronów, elektroenergetyki, srk i telekomunikacji.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:

Dokumentacji projektowej, w tym:

  1. projektu budowlanego/wykonawczego,
  2. uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych,
  3. opracowanie dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej dokumentacji powykonawczej,
  4. certyfikacji.

Realizacji robót w zakresie:

  • nawierzchnia i podtorze,
  • obiekty inżynieryjne,
  • przejazdy kolejowo-drogowe,
  • urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk),
  • telekomunikacja,
  • urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV,
  • sieć trakcyjna,
  • perony z infrastrukturą pasażerską.

Powyższe prace trzeba będzie zrealizować w okresie od dnia podpisania umowy w ciągu 54 miesięcy.

Prace będą realizowane etapami. W etapie 1 wykonany ma zostać komplet dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwoleń, uzgodnień i  decyzji w ciągu 29 miesięcy od dnia podpisania umowy. W 2 etapie przewiduje się oddanie odcinka Osiecznica Kliczków – Żagań – 12 miesięcy od zakończenia etapu 1. Etap 3 natomiast przewiduje oddanie gotowego odcinka  Zebrzydowa – Osiecznica Kliczków – Żagań – 9 miesięcy od zakończenia poprzedniego etapu. Ostatni etap to procedura odbiorowa oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych i pozwoleń w ciągu 4 miesięcy.

Podczas realizacji zadania trzeba będzie zapewnić ciągłą obsługę bocznicy w LPO Osiecznica Kliczków. PKP PLK wskazały szacunkową wartość zamówienia. To 366 000 000.00 PLN. Oferty w przetargu można składać do 14 grudnia 2021 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Każdy musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał budowę lub przebudowę 20 km nawierzchni kolejowej na linii jedno lub dwutorowej w tym w stacji kolejowej obejmującej budowę/przebudowę peronu.

Wykonawca musi dysponować odpowiednim personelem, tj.:

  • kierownik budowy – 1 osoba,
  • kierownik robót torowych – 1 osoba,
  • kierownik robót mostowych – 1 osoba,
  • projektant w specjalności kolejowej „Projektant wiodący” – 1 osoba.

Nie dopuszcza się wskazywania w ofercie, ani w żadnej jej części, tej samej osoby na więcej niż jedno stanowisko.

Potrzebny jest również odpowiedni sprzęt, tj dysponowanie:

  • co najmniej 1 szt. – wysokowydajną oczyszczarką tłucznia z wagonami taśmociągowymi,
  • co najmniej 1 szt. – profilarka tłucznia,
  • co najmniej 1 szt. – profilarka ławy torowiska lub koparka dwudrogowa z odpowiednim osprzętem,
  • co najmniej 1 szt. – podbijarka torowa,
  • co najmniej 1 szt. – podbijarka rozjazdowa,
  • co najmniej 1 szt. – zestaw do dynamicznej stabilizacji torów z zagęszczeniem podsypki od czoła podkładów,
  • co najmniej 1 szt. – żuraw drogowy lub kolejowy,
  • co najmniej 1 szt. – zgrzewarka torowa do szyn z rejestratorem monitorowania i zapisywania procesu zgrzewania,
  • co najmniej 1 szt. – spycharka gąsienicowa,
  • co najmniej 1 szt. – zestaw wagonów samowyładowczych do przewozu podsypki.

Zobacz również: Pociągi pojadą do Lwówka! Samorząd woj. dolnośląskiego przejmie odcinek LK nr 283

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności