Strona główna » Wiadomości » Tymczasowy most kolejowy w północnych Niemczech zbudowany w rekordowo krótkim czasie

Tymczasowy most kolejowy w północnych Niemczech zbudowany w rekordowo krótkim czasie

Redakcja
Fot. railjournal.com

Tymczasowy most kolejowy nad rzeką Hunte w Elsfleth w Dolnej Saksonii został otwarty 29 kwietnia, dwa miesiące po tym, jak w wyniku wypadku zniszczona została istniejąca konstrukcja. Holenderski statek towarowy zderzył się ze starym mostem 25 lutego, poważnie go uszkadzając, co spowodowało zamknięcie linii kolejowej i uniemożliwiło duży statkom dostęp do portu w Oldenburgu.

Jak poinformował portal railjournal.com, tymczasowy most posiada pojedynczy zelektryfikowany tor, a pociągi towarowe na linii Oldenburg – Nordenham wznowiły kursowanie natychmiast, a pasażerskie obsługiwane przez Północno-Zachodnią Kolej (NWB) ruszyły 1 maja.

Zamknięcie linii kolejowej spowodowało, że tabor kolejowy został uwięziony na północ od mostu, a w marcu pięć lokomotyw zostało przeniesionych do portu w Brake, skąd zostały przetransportowane statkiem do Bremy, aby mogły ponownie dołączyć do sieci kolejowej.

Tymczasowy most ma być używany przez maksymalnie sześć lat do czasu otwarcia stałej konstrukcji zastępczej, która była już planowana przed wypadkiem. Do tego czasu port w Oldenburgu jest efektywnie zamknięty dla statków pływających na Morzu Północnym.

Szybkie ponowne otwarcie linii kolejowej kontrastuje z długą przerwą w ruchu kolejowym nad sąsiednim mostem Friesen, również w Dolnej Saksonii, na linii Leer – Groningen, który został poważnie uszkodzony przez statek w grudniu 2015 roku.

Most pozostaje zamknięty dla ruchu kolejowego, a zamiast pociągów pasażerskich kursują autobusy zastępcze.

Obecnie budowany jest nowy most obrotowy, którego otwarcie planowane jest na grudzień.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x