Lewica popiera budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego, uznając go za projekt kluczowy dla rozwoju polskiej infrastruktury transportowej.
Lewica, reprezentowana przez posłankę Paulinę Matysiak, jednoznacznie popiera projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), podkreślając jego znaczenie dla polskiego transportu i rozwoju gospodarczego.
Matysiak, znana z zaangażowania w sprawy infrastruktury, w swoich wypowiedziach wyraża przekonanie, że Polska potrzebuje nowoczesnych rozwiązań transportowych.
Polska potrzebuje nowego hubu przesiadkowego, o tym mówią wszystkie ekspertyzy realizowane od kilkunastu lat – mówiła posłanka Matysiak.
Podkreślała, że nowe lotnisko jest niezbędne dla rozwoju polskich linii lotniczych. Ale CPK to nie tylko lotnisko, a także ambitny projekt rozbudowy sieci kolejowej dużych prędkości.
To, co już dawno powinno zostać zrealizowane, to tzw. linia Y pomiędzy Warszawą a Łodzią z rozgałęzieniem na Wrocław i Poznań. Taka linia kolejowa pozwoli mieszkańcom tych miast szybko się przemieszczać – zaznaczyła Matysiak
Zostanie złożony wniosek o środki unijne na budowę tego odcinka. Wiosną tego roku Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej wstrzymało złożenie wniosku, usprawiedliwiając to koniecznością rewizji projektu.
CPK to także szansa na rozwój transgranicznego transportu kolejowego i musimy to zrobić teraz, aby za 20–30 lat nie zastanawiać się, jak łatać dziury na kolejowej mapie Europy. Unia Europejska stawia na transport niskoemisyjny, a taki jest transport kolejowy. To będzie projekt, który będzie służył przyszłym pokoleniom – kontynuowała Matysiak
Lewica będzie namawiać koalicjantów do kontynuowania budowy CPK. Min. ze względu na duże społeczne poparcie dla projektu CPK – zebrano prawie 100 000 podpisów pod petycją, w której obywatele domagają się kontynuacji tego projektu.