Strona główna » Wiadomości »  Przygotowania do liberalizacji rynku według Janusza Malinowskiego, Prezes PKP Intercity

 Przygotowania do liberalizacji rynku według Janusza Malinowskiego, Prezes PKP Intercity

Redakcja

Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, w  wywiadzie dla „Rzeczpospolitej”, podkreślił potrzebę szybkich działań w obliczu nadchodzącej liberalizacji rynku przewozów kolejowych.

Głównym celem jest przyspieszenie przetargów i inwestycji w nowoczesny tabor, które są kluczowe dla zachowania konkurencyjności spółki.

Producenci są obłożeni zamówieniami. Trzeba jak najszybciej i jak najsprawniej przeprowadzić przetargi – stwierdza Malinowski

Prezes zauważa również, że nowe inwestycje nie tylko pozwolą na zwiększenie efektywności, ale także umożliwią spółce adaptację do zmieniających się warunków rynkowych.

Prezes PKP Intercity mówi o zwiększeniu podaży miejsc i przygotowaniu spółki do nowych warunków rynkowych jako o kluczowych wyzwaniach.

Do 2028 roku będą rozstrzygnięte przetargi na świadczenie usług publicznych (PSC) i naszym celem jest maksymalne obniżenie stawki rekompensaty, aby zapewnić sobie konkurencyjność na zliberalizowanym rynku – wyjaśnia

Rozmówca zwraca uwagę na krytyczną potrzebę szybkiego i efektywnego przeprowadzenia przetargów.

Podkreśla, że spółka jest już w trakcie formowania zespołów odpowiedzialnych za przygotowanie wszystkich niezbędnych warunków, co jest reakcją na intensywną presję czasu oraz złożoność wymaganych procesów.

Wskazuje, że te skoordynowane działania są kluczowe dla utrzymania płynności operacyjnej oraz konkurencyjności PKP Intercity na liberalizującym się rynku.

W związku z tym, tempo i jakość przetargów mogą bezpośrednio wpłynąć na zdolność spółki do efektywnego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe oraz zapewnienie ciągłości usług na wysokim poziomie.

Trzeba jak najszybciej i jak najsprawniej przeprowadzić przetargi, tworzymy zespoły, które przygotują warunki.

Na cały proces inwestycyjny mamy trzy–cztery lata, łącznie z przetargami, a mówimy o pozyskaniu pociągów na 250 km/h, dwu- i jednopokładowych elektrycznych zespołach trakcyjnych na 160 km/h i pociągach typu push-pull poprzez pozyskanie wagonów sterowniczych” – tłumaczy Malinowski

W tym kontekście prezes wskazuje na znaczenie odpowiedniego planowania i realizacji strategicznych inwestycji, które będą miały kluczowe znaczenie dla długoterminowej konkurencyjności i rozwoju spółki.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x