Strona główna » Wiadomości » Tabor » Czesi nie podejmą się naprawy RegioSharka od Pesy po sierpniowej katastrofie. Link pójdzie na części

Czesi nie podejmą się naprawy RegioSharka od Pesy po sierpniowej katastrofie. Link pójdzie na części

Redakcja
Fot. Správa železnic

Koleje Czeskie nie podejmą się naprawy jednostki Pesa Link, która brała udział w tragicznym wypadku w sierpniu br. Z uwagi na skalę zniszczeń – naprawa byłaby nieopłacalna.

W sierpniu br. w okolicach miejscowości Milavcze doszło do tragicznego zderzenia dwóch pociągów pasażerskich. Doszło do czołowego zderzenia pociągu pośpiesznego z Monachium do Pragi (Alex) oraz regionalnego pociągu obsługiwanego przez Link bydgoskiej Pesy, który w Czechach znany jest pod nazwą „Regioshark”.

W wypadku ostatecznie zginęły trzy osoby, w tym dwóch maszynistów, kilkadziesiąt osób zostało rannych, a 7 osób w stanie krytycznym trafiło do szpitala.

100 mln koron w stratach materialnych

Koleje Czeskie zdecydowały się, że RegioShark 844.006 nie będzie naprawiany z uwagi na zbyt duże uszkodzenia, których naprawa wiązałaby się z ogromnymi kosztami. Zapadła decyzja, że zniszczony człon sterujący zostanie zezłomowany, po wcześniejszym demontażu jeszcze działających komponentów. Reszta SZT zostanie odstawiona i w przyszłości posłuży za zestaw wymiennych komponentów.

Jednostka jest uszkodzona do tego stopnia, że ​​naprawa już się nie opłaca  – stwierdził Radek Sedláček, kierownik działu obsługi pojazdów trakcyjnych Kolei Czeskich.

Jak się okazuje, siła uderzenia była na tyle duża, że przesunięte zostało również podwozie po całej reszcie SZT. Uszkodzony został także zespół napędowy i zawieszenie. Jedna część powypadkowego RegioSharka jest odstawiona w pilzneńskiej zajezdni, druga natomiast w Blížejovie.

Fot. Martin Divisek / PAP/EPA

Fot. Martin Divisek / PAP/EPA

W 2020 roku podobne czołowe zderzenie z udziałem Pesy

To nie jedyny raz w ostatnim czasie, gdy Pesa Link brał udział w czołowym zderzeniu na terenie Czech. W lipcu 2020 roku doszło do podobnego zderzenia, przy mniejszych prędkościach. Było to zderzenie nowoczesnego taboru, z już letnim pojazdem Regionova 814. W przypadku Pesy, całą siłę uderzenia przyjęły na siebie absorbery, w przypadku Regionova814 – kabina maszynisty wbiła się w przedział pasażerski. Więcej informacji.

Po tym wypadku nie było przeciwskazań do naprawy Linka od Pesy. Skala zniszczeń była znacznie mniejsza.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x