Strona główna » Wiadomości » Kolej na świecie » Chiny zaprezentowały najszybszy pociąg na świecie. Rozpędzi się do 620 km/h [ZDJĘCIA]

Chiny zaprezentowały najszybszy pociąg na świecie. Rozpędzi się do 620 km/h [ZDJĘCIA]

Redakcja
Kabina sterująca Fot. News.CN

Chiny zaprezentowały prototyp nowego magnetycznego pociągu. Jest to Maglev HTS, który rozpędzi się do 620 kilometrów na godzinę.

Chińczycy ujawnili prototyp nowego pociągu typu Maglev, który może rozpędzić się do prędkości 620 km/h. Zaprezentowany prototyp magnetycznego pociągu ma długość 21 metrów. Prezentacja miała w mieście Chengdu 13 stycznia 2021 roku. Chińczycy również przygotowali blisko 200 metrową trasę, aby zaprezentować zasady działania innowacyjnej jednostki.

Według Profesora Hu Chuan, który pracował nad prototypem Magleva, pojazd będzie w stanie wyruszyć w pierwsze trasy z pasażerami nawet za trzy lata.

Pociągi Maglev, którego napęd opiera się na oddziaływaniu magnetycznym, pozwala na osiągnięcie tak zawrotnych prędkości z uwagi na ograniczenie tarcia. Tego nie da się osiągnąć w przypadku kolei konwencjonalnej, gdzie dochodzi do tarcia między kołami a szynami. Warto zaznaczyć, że technologia Maglev w Chinach została już uruchomiona w 2003 roku w Szanghaju. Wtedy to otworzono 30-kilometrowy odcinek, który oparty był na niemieckiej technologii „EMS”.

Natomiast pierwsze Maglevy, oparte na chińskiej technologii rozpoczęły działalność w maju 2016 roku w Changsha w prowincji Hunan. Wtedy to pociągi były przystosowany do prędkości 100 km/h.

Przedstawiony projekt „HTS Maglev” został opracowany przez Uniwersytet Southwest Jiaotong, China Railway  i CRRC, a wartość inwestycji wyniosła 9,3 miliona dolarów.

Według deklaracji Chińczyków rozwinięcie technologii HTS, przy jednoczesnym dalszym rozwinięciu technologii Hyperloop ma pozwolić na osiągnięcie prędkości 1 000 km/h. Czyli taki skład w tunel próżniowym mógłby osiągnąć prędkość podobną do tej, w jakiej poruszają się standardowo samoloty pasażerskie.

Jak podają chińskie media, zaprezentowany prototyp ważący 12 ton można było przesunąć jednym palcem.

Według Wu Zili, inżyniera z Southwest Jiaotong University, koszt systemu HTS Maglev będzie wyższy niż w przypadku konwencjonalnej kolei dużych prędkości, natomiast szacuje się, że koszty te padną, dzięki wprowadzenia masowej produkcji komponentów.

Fot. News.CN

Fot. News.cn

Fot. News.cn

Fot. News.cn

Fot. China SCIO

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x