Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » RegioJet nie zaszaleje na trasie z Pragi do Gdyni. Prezes UTK podtrzymuje swoją decyzję

RegioJet nie zaszaleje na trasie z Pragi do Gdyni. Prezes UTK podtrzymuje swoją decyzję

Redakcja
Fot. RegioJet

RegioJet odwołał się do decyzji Urzędu Transportu Kolejowego ws. przyznania ograniczonego dostępu na trasie Praga – Gdynia. Prezes UTK podtrzymuje stanowisko.

11 czerwca 2021 roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek czeskiego prywatnego przewoźnika kolejowego – RegioJet w sprawie uruchomienia pasażerskiego komercyjnego połączenia na trasie Praha hl.n. – Gdynia Główna – Praha hl.n.

We wniosku RegioJet określił, że chciałby uruchamiać codziennie, przez cały rok:

  • 2 pary pociągów w relacji Praga – Wrocław – Poznań – Gdańsk – Gdynia
  • 2 pary pociągów w relacji Praga – Wrocław

RegioJet wnioskował o możliwość eksploatacji na powyższych połączeniach w terminie od 11 grudnia 2022 roku do 11 grudnia 2027 roku. Jednak 28 czerwca 2022 roku UTK poinformował RegioJet, że przewoźnik otrzyma dostęp do uruchamiania pociągów na trasie, ale w ograniczonym zakresie. Prezes UTK zgodził się na uruchomienie tylko jednej pary pociągów na dobę w pełnej relacji Praga – Gdynia – Praga.

Taka decyzja dotarła do RegioJet, jednak przewoźnik zdecydował się od niej odwołać. 5 sierpnia 2022 roku do UTK wpłynął wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Przewoźnik na ponowną decyzję trochę czekał, bo: 6 września, 6 października i 7 listopada otrzymywał od UTK pisma z wyznaczeniem nowego terminu załatwienia sprawy.

Ostatecznie 9 grudnia zapadła decyzja. Prezes UTK podtrzymał swoje stanowisko z czerwca 2022 roku. Wskazano tam, że przeprowadzono badania równowagi ekonomicznej, o które wnioskowało Ministerstwo Infrastruktury i PKP Intercity. Zwrócono także uwagę na zagadnienia spodziewanego wpływu uruchomienia nowych usług RegioJet na równowagę ekonomiczną właściwych umów o świadczenie usług publicznych. Dodano także kwestie dostępności infrastruktury kolejowej w najbliższej perspektywie. PKP PLK miały sygnalizować problemy z przepustowością w związku z planowanymi inwestycjami infrastrukturalnymi. Przedstawiony miał zostać harmonogram zamknięć torowych.

Prezes UTK po ponownym rozpatrzeniu sprawy, wszechstronnej analizie zebranego w sprawie materiału dowodowego oraz wnikliwym rozpatrzeniu zarzutów podniesionych we Wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy uznał za zasadne utrzymanie w mocy zaskarżonej decyzji – czytamy w uzasadnieniu.

Podobne artykuły

2
0
Would love your thoughts, please comment.x