Strona główna » Wiadomości » Prawo i przetargi » Jest umowa na wykonanie studium dla modernizacji linii nr 223 przez Mrągowo i Mikołajki

Jest umowa na wykonanie studium dla modernizacji linii nr 223 przez Mrągowo i Mikołajki

Redakcja
Fot. Adam Karwat

12 sierpnia 2021 r. podpisana została umowa na wykonanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego w ramach II etapu naboru do Programu uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej + do 2028 r. dla projektu: Modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka–Biskupiec–Mrągowo–Mikołajki–Orzysz.

Przetarg na realizację tego zadania został ogłoszony na początku czerwca 2021 r. Warmińsko-mazurski Urząd Marszałkowski potrzebował zatem na znalezienie wykonawcy nieco ponad 2 miesiące.

Jak podano wykonanie tej dokumentacji jest wstępem do realizacji projektu zakwalifikowanego do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej+ do 2028 roku. Jego wartość wynosi 535 mln zł. Wartość podpisanej z firmą Koltech Inwestor umowy to natomiast 858 tys. zł.

Studium będzie zatem podstawą do dalszych prac dla PKP PLK, obejmujących:

  1. wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej określającej w sposób szczegółowy zakres rzeczowy prac niezbędnych do realizacji projektu określonych wstępnie w studium planistycznym wraz z określeniem wstępnych kosztów projektu,
  2. opracowanie projektu budowlanego wraz z projektem zagospodarowania terenu oraz szczegółowym kosztorysem inwestorskim,
  3. pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych.

Studium planistyczne będzie obejmować poniższe etapy:

  • etap 1: pozyskiwanie danych i zdefiniowanie wariantów infrastruktury;
  • etap 2: prognozy ruchu dla wariantów infrastruktury;
  • etap 3: analiza ruchowo-eksploatacyjna dla wariantów infrastruktury;
  • etap 4: oszacowanie kosztów dla wariantów infrastruktury – wstępne RCO, wskazanie istotnych kwestii technicznych;
  • etap 5: wybór preferowanego wariantu;
  • etap 6: ocena wpływu projektu na uzyskanie/usprawnienie połączenia miasta z miastem wojewódzkim.

Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego złożył do programu Kolej Plus cztery wnioski. To: modernizacja linii kolejowej Czerwonka – Biskupiec -Mrągowo – Mikołajki – Orzysz, modernizacja linii Gołdap – Olecko – Ełk, modernizacja linii Ostrołęka – Chorzele – Wielbark – Szczytno oraz budowa bezkolizyjnego skrzyżowania DK 16 z linią kolejową Warszawa – Gdynia między Iławą a Stradomnem. Ponadto swój wniosek złożyła Gmina Iława, tj. budowa bezkolizyjnego skrzyżowania drogowo-kolejowego drogi wojewódzkiej nr 536 z linią kolejową Warszawa – Gdynia przy ulicach Grunwaldzkiej i Wyszyńskiego w Iławie oraz starostwo powiatowe w Działdowie, dotyczący rewitalizacji i odtworzenia linii kolejowej na trasie Działdowo – Toruń, a konkretnie odcinka Działdowo – Brodnica. Na dzień dzisiejszy podpisano umowę na wykonanie studium dla jednego z nich.

Cieszę się, że procedura przetargowa przebiegła pomyślnie i dziś mogliśmy podpisać umowę z wykonawcą, panem Markiem Zalewskim z firmy KOLTECH Inwestor Sp. z o.o. z Warszawy – powiedział burmistrz Mrągowa, Stanisław Bułajewski. – Prace nad dokumentem, który jest niezbędny w II etapie naboru projektów do programu #KolejPlus, mają potrwać do 5 listopada tego roku. Wierzę, że wszystko przebiegnie pomyślnie i kolejne etapy w staraniach o przywrócenie kolei do Mrągowa będą równie udane – dodał.

Warto również wspomnieć, że wielki wkład w przywracaniu kolei do Mrągowa ma spółka Centralny Port Komunikacyjny. Przypomnijmy, że na początku 2021 roku wiceminister infrastruktury Marcin Horała, poseł do Parlamentu Europejskiego prof. Karol Karski, prezes spółki CPK Mikołaj Wild i burmistrz Mrągowa Stanisław Bułajewski podpisali deklarację, że CPK dofinansuje prace przygotowawcze dla modernizacji linii kolejowej nr 223 z Orzysza przez Mikołajki, Mrągowo i Biskupiec do Czerwonki. Kwota dofinansowania ze strony CPK wyniesie do 20 mln zł, co stanowi istotną część potrzebnego wkładu własnego samorządu.

Mieszkańcy czekają na przywrócenie ruchu pasażerskiego od 2010 roku. Dzięki m.in. moim staraniom, niektórych samorządów, wsparciu ze strony CPK i europosła Karola Karskiego, wyczekiwane inwestycje są coraz bliżej realizacji, a podróżni z Mrągowa będą mogli dojechać nie tylko do Olsztyna, ale i do Warszawy – mówił Stanisław Bułajewski. – Dziękuje panu marszałkowi Gustawowi Markowi Brzezinowi, który również wspiera pomysł powrotu kolei do Mrągowa. To bardzo dobry samorządowiec i przyjaciel Mrągowa – dodał.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x