Strona główna » Wiadomości » Tabor » Kujawsko-pomorskie kupuje nowe EZT! Jest przetarg

Kujawsko-pomorskie kupuje nowe EZT! Jest przetarg

Redakcja
Fot. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / Łukasz Gelda

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego ogłosił, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, przetarg na dostawę nowych składów. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem asysty technicznej w okresie pięciu lat od daty przekazania każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego.

Województwo chce pozyskać pojazdy czteroczłonowe, które mają być przystosowane do kursowania z prędkością 160 km/h, a ich prędkość konstrukcyjna ma wynosić 176 km/h. Samorząd oczekuje, że długość pojazdu to maksymalnie 80 m.

Oferty w przetargu można składać do 31 marca 2022 r. Będą oceniane według kryteriów: cena – 60% oraz termin dostawy – 40%.

Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował należycie:

  1. dostawę lub dostawy co najmniej dwóch, fabrycznie nowych, co najmniej dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej, z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h
  2. świadczył należycie usługę lub usługi utrzymania technicznego na poziomie P3 lub wyższym, przez okres minimum dwóch lat, dla co najmniej dwóch fabrycznie nowych, co najmniej dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej, z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h.

Każdy skład musi zapewnić ilość miejsc ogółem (siedzących + stojących) na poziomie ≥ 435 (przy założeniu 4 os/m2), w tym co najmniej 150 miejsc siedzących. Wnętrze 2 klasy powinno być bezprzedziałowe, z jednoprzestrzennym układem i z otwartymi przejściami międzyczłonowymi. Ilość drzwi pasażerskich po 2 sztuki na każdą stronę członu, łącznie 8 sztuk na każdą stronę pojazdu. Procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziałów pasażerskich określono na minimum 80 %. Do długości niskiej podłogi zalicza się podłogę znajdującą się na wysokości 760 mm-850 mm nad poziomem główki szyny oraz podłogę o innych wysokościach, do których dostęp realizowany jest za pomocą pochylni zgodnej z TSI PRM (do długości przedziałów nie wlicza się przejść międzyczłonowych).

Pojazdy mają być wyposażone w miejsca na rowery, 4 sztuki umieszczone w jednym z członów skrajnych w strefie pomiędzy drzwiami wejściowymi. Przewóz rowerów odbywać się będzie w pozycji poziomej. Miejsce lokalizacja przestrzeni rowerowej musi być oznaczone na zewnątrz specjalnym piktogramem; Konstrukcja uchwytów rowerowych powinna umożliwić parkowanie pojedynczego roweru i jego wystawienie bez ingerencji w pozostałe zaparkowane rowery.

Pojazdy muszą zostać przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Wyznaczone mają być dwa miejsca w przedziale z kabiną WC. Przestrzeń stacjonowania osób na wózkach inwalidzkich oraz droga między drzwiami wejściowymi i dostęp do WC wykonana powinna zostać zgodnie z TSI PRM. Pojazd musi być wyposażony w ręcznie rozkładaną rampę. Rampa zlokalizowana będzie w pobliżu drzwi wejściowych członu z kabiną WC. Rampa powinna obsługiwać perony 550 mm i 760 mm zgodne z TSI PRM.

Wykonawca powinien przedstawić samorządowi minimum dwa warianty kolorystyki zewnętrznej i wewnętrznej do uzgodnienia. Kolorystykę należy określić zgodnie z paletą kolorów RAL.

W każdym składzie będzie: klimatyzacja, a pojazdy zostaną wyposażone w nowoczesne oświetlenie LED, monitoring, systemy informacji pasażerskiej, emisji reklam, zliczania pasażerów, internet bezprzewodowy oraz defibrylator.

Pojazdy powinny być wyposażone w urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ETCS, poziom 2 (minimum baseline 3.4.0), posiadającym Certyfikaty Weryfikacji WE dla podsystemu sterowanie (TSI CCS) dopuszczające pojazd do eksploatacji po PKP PLK SA.

Zamówienie ma zostać dofinansowane ze środków unijnych, w ramach RPO WK-P na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej 5 oraz Osi Priorytetowej 13.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x