Strona główna » Opinie » Debaty » Kto rządzi na kolei?

Kto rządzi na kolei

 

Jesteśmy tym, co w swoim życiu powtarzamy. Doskonałość nie jest jednorazowym aktem, lecz nawykiem.

Arystoteles

 

Podmioty kolejowe nie są inne od pozostałych spółek działających w gospodarce rynkowej. Dlatego także spółkami kolejowymi powinni zarządzać menagerowie umiejący poruszać się swobodnie na konkurencyjnym rynku. Dzisiaj rynek profesjonalizuje się w szybkim tempie, nie lubi próżni i szybko wystawia cenzurkę. Wyniki finansowe weryfikują nawet najpiękniejsze wizje i zapowiedzi ambitnych włodarzy.  Aby odnieść sukces trzeba mieć nie tylko wizję, ale wiedzieć co i kiedy zrobić, a także przekonać pracowników do swoich pomysłów. Nowoczesna kultura organizacyjna charakteryzuje się wysokim poziomem zaangażowania pracowników, wzrostem  wartości ludzkiej pracy oraz efektywną jej organizacją.

Obecnie styl i jakość zarządzania koleją jest jednym z największych problemów blokujących rozwój tego sektora. Dlatego portal nakolei.pl przeprowadził nieformalną analizę osób prowadzących największe spółki kolejowe i kto może mieć potencjalnie wpływ na ich wybór, działanie i decyzje. Poniżej przedstawiamy zestawienie:

 

PKP S.A. – Prezes Zarządu Maria Wasiak – Minister Nowak/TOR – Rynek Kolejowy

PKP PLK – Prezes Zarządu Zbigniew Szafrański – Andrzej Wach/TOR – Rynek Kolejowy

PKP Cargo – Prezes Zarządu Wojciech Balczun – Cezary Grabarczyk

PKP Intercity – Prezes Zarządu Janusz Malinowski – Andrzej Wach

Przewozy Regionalne – Prezes Zarządu

Małgorzata Kuczewska-Łaska – TOR/Rynek Kolejowy

Koleje Mazowieckie – Prezes Zarządu Artur Radwan – Marszałek Struzik/TOR – Rynek Kolejowy

PKP Energetyka – Prezes Zarządu Tadeusz Skobel – Andrzej Wach

TK Telekom – Prezes Zarządu Andrzej Panasiuk – Cezary Grabarczyk

PKP Informatyka – Prezes Zarządu Marcin Trzaska – Andrzej Wach

PKP SKM – Prezes Zarządu Maciej Lignowski – Andrzej Wach

Dworzec Polski – Prezes Zarządu Jacek Prześluga – Janusz Palikot

 

 

Na koniec wypada życzyć, by myślenie nastawione na rozwój sektora i troska o dobro wspólne stało się udziałem włodarzy polskiej kolei.

{jcomments on}

 

Podobne artykuły