PKP Intercity otworzyły oferty w przetargu na modernizację kolejnych 59 wagonów. Tym razem to 59 pojazdów serii 152A i 154A, wyprodukowanych przez FPS H. Cegielski. Co ciekawe ich producent nie był zainteresowany modernizacją.
Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części i obejmuje wykonanie naprawy na 5. poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych (wymiana w ramach utrzymania) oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania wskazanych 59 wagonów osobowych.
Część 1 dotyczy 24 wagonów osobowych typu 152A, natomiast część 2 – 35 wagonów osobowych typu 154A.
Oferty złożyli:
- Konsorcjum COMPREMUM S.A. i Mag-Train Sp. z o. o. w części 1 z ceną brutto 151 880 400,00 zł, 36-miesięcznym okresem gwarancji i rękojmi za wykonaną naprawę i dokumentację. Termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych jednego wagonu to 70 dni kalendarzowych. W części 2 z ceną brutto 222 793 750,00 zł i takimi samymi wartościami w przypadku gwarancji i terminu wykonania.
- Konsorcjum PESA Bydgoszcz S.A. i PESA Mińsk Mazowiecki S.A. w części 1 z ceną brutto 149 961 600,00 zł. Okres gwarancji i rękojmi za wykonaną naprawę i dokumentację to 36 miesięcy, a termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych jednego wagonu to 60 dni. W części 2 cena brutto to 226 227 750,00 zł, okres gwarancji i rękojmi za wykonaną naprawę i dokumentację to 48 miesięcy, a termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych jednego wagonu to 59 dni.
Zobacz również: Konsorcjum z Mag-Train odwołuje się do KIO ws. przetargu na modernizację 40 wagonów
Oferty będą oceniane według kryteriów: okres gwarancji i rękojmi na wykonaną naprawę i dokumentację – Waga: 10, termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych jednego wagonu – Waga: 10 oraz Cena – Waga: 80.
W każdej z części zamawiający wymagał wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych wszystkich wagonów objętych przedmiotem zamówienia, nie później niż w terminie 60 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia, zaś wykonania przeglądu na 3. poziomie utrzymania po 18 miesiącach eksploatacji od wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych utrzymania każdego z wagonów, wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu (czas postoju wagonu) w terminie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych, wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów pierwszego wagonu (czas postoju wagonu) w terminie nie dłuższym niż 250 dni kalendarzowych. Wykonanie przeglądu każdego z wagonów nastąpi w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych (czas postoju wagonu).
Na realizację prac w ramach każdego z zadań będzie 78 miesięcy.
Oferty przewyższają kosztorys. PKP Intercity na ten cel chcą przeznaczyć kwotę brutto 333 822 000,00 zł, w tym: dla części 1 przedmiotu zamówienia brutto 135 792 000,00 zł a dla części 2 brutto 198 030 000,00 zł.