Strona główna » Wiadomości » Tabor » Konsorcjum z Mag-Train odwołuje się do KIO ws. przetargu na modernizację 40 wagonów

Konsorcjum z Mag-Train odwołuje się do KIO ws. przetargu na modernizację 40 wagonów

Redakcja
Fot. Adam Kilian

Konsorcjum Mag-Train Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) oraz COMPREMUM S.A. (Partner Konsorcjum) wniosło w dniu 14 marca 2022 roku do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie wobec czynności PKP Intercity S.A.

Przypomnijmy, że PKP Intercity unieważniło postępowanie o udzielenie złożonego z 3 części zamówienia sektorowego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie naprawy okresowej P5 z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1BPRM.

Przewoźnik unieważnił postępowanie z uwagi na fakt, że zaproponowane oferty znacznie przewyższały szacunki zamawiającego. Dla części pierwszej na wykonanie P5 ośmiu wagonów konsorcjum złożyło swoją ofertę w wysokości 41 524 800,00 zł brutto, tymczasem PKP Intercity szacowało wydatek w wysokości 34 587 600,00 zł. Przekroczenie w stosunku do zaplanowanej do wydatkowania kwoty na ten cel wyniósł 20,06%, tj. 6 937 200,00 zł brutto. W przypadku dwóch pozostałych części wcale lepiej nie było – również złożone przekraczały szacunki zamawiającego – więcej informacji.

Jednak w opinii konsorcjum unieważnienie postępowania nastąpiło bez zaistnienia przesłanek ustawowych uprawniających do unieważnienia postępowania oraz z naruszeniem zasady równego traktowania wykonawców i zachowania uczciwej konkurencji.

Konsorcjum zawnioskowało o nakazanie zamawiającemu anulowania czynności unieważnienia postępowania oraz dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przeprowadzoną oceną ofert lub opcjonalnie, nakazanie zamawiającemu kasacji czynności unieważnienia postępowania oraz przedstawienia szczegółowego uzasadnienia faktycznego wystąpienia przesłanek.

Przetarg został unieważniony w całości, w zakresie wszystkich 3 części. W każdej z nich jako najkorzystniejszą wskazano ofertę konsorcjum Mag-Train i COMPREMUM. PKP intercity poinformowały jednak, że oferty przekroczyły szacunki i nie ma możliwości dołożenia brakujących kwot, które w tym przypadku byłyby liczone w milionach. A dokładniej, PKP Intercity musiałoby dołożyć ponad 31 mln zł brutto, aby móc wybrać ofertę złożoną przez konsorcjum.

Więcej o unieważnieniu przetargu pisaliśmy tutaj.

 

Podobne artykuły