NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi Wpłynęły dwa odwołania od decyzji PKP PLK ws. wyboru wykonawcy rozbudowy linii kolejowej przez Katowice

Wpłynęły dwa odwołania od decyzji PKP PLK ws. wyboru wykonawcy rozbudowy linii kolejowej przez Katowice

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A.

Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły dwa odwołania od decyzji PKP Polskich Linii Kolejowych ws. wyboru wykonawcy rozbudowy linii kolejowej przez Katowice z przebudową stacji Katowice. W przetargu tym wybrano ofertę konsorcjum polskiej firmy Intercor i chińskiej Stecol.

Odwołania złożyły firmy Budimex oraz Torpol. W związku z tym postępowanie przetargowe nie jest jeszcze zakończone. Chodzi o duże zamówienie w ramach przebudowy połączenia kolejowego od Będzina przez Sosnowiec, Katowice, Tychy do granicy w Zebrzydowicach. Na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii zakładana jest rozbudowa tego połączenia z dwóch do czterech torów – pod kątem zwiększenia przepustowości poprzez oddzielenie ruchu aglomeracyjnego.

Przedsięwzięcie PKP PLK pod nazwą: „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice” przygotowano pierwotnie pod kątem unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF – Connecting Europe Facility) na lata 2014-2020.

Finansowanie z CEF w perspektywie 2014-2020 wystarczyło na rozpoczęcie niewielkiej części prac w terenie (przebudowywany obecnie odcinek Most Wisła – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg) oraz na przygotowanie dokumentacji dla pozostałych odcinków. W połowie stycznia br. PLK ogłosiły przetargi na prace na odcinkach: Tychy – Most Wisła, Zabrzeg – Zebrzydowice oraz Będzin – Katowice Szopienice Południowe.

Wpłynęło 5 ofert

Przetarg, na odcinek Katowice Szopienice – Katowice – Katowice Piotrowice (z przebudową stacji Katowice), ruszył w lutym ub. roku. Wpłynęło pięć ofert: najtańszą, za 5,576 mld zł brutto złożył Budimex, kolejne: konsorcjum Torpol i Intop Warszawa (5,748 mld zł), konsorcjum ZUE, Mota-Engil i Track Tec (5,948 mld zł), konsorcjum Intercor i Stecol Corporation (6,015 mld zł) oraz PORR i Trakcja System (6,636 mld zł brutto).

W przetargu założono przeprowadzenie aukcji elektronicznej. Pod koniec sierpnia br. za najkorzystniejszą ofertę po tym etapie postępowania wybrano ofertę konsorcjum polskiej firmy Intercor (lider) i chińskiej Stecol Corporation, z ceną całkowitą 3,824 mld zł (przy budżecie zamówienia 4,005 mld zł brutto).

Oferta Budimeksu została po aukcji odrzucona na podstawie przepisu dotyczącego rażąco niskiej ceny. Oferta konsorcjum Torpolu i Intop Warszawa była po aukcji druga.

Odwołania do KIO mogły wpływać do ostatniego dnia sierpnia, po czym KIO ma 15 dni na ustosunkowania się do protestów podmiotów.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności