NaKolei.pl WiadomościPrzewozy pasażerskie SN84 zastąpiło skład wagonowy na TLK Sudety. Pasażerowie nietypowo pożegnali „Nurka”

SN84 zastąpiło skład wagonowy na TLK Sudety. Pasażerowie nietypowo pożegnali „Nurka”

Redakcja
Fot. FB / Linia Kolejowa 137 - Podsudecka Magistral Kolejowa

Od wczoraj obowiązuje nowy roczny rozkład jazdy. Razem z jego wejściem wprowadzono wiele zmian u większości przewoźników. Jedną z nich jest zastąpienie składu wagonowego TLK Sudety przez SN84, który został wydzierżawiony od SKPL przez PKP Intercity.

Wczoraj, 12 grudnia wszedł w życie nowy roczny rozkład jazdy 2021/2022. PKP Intercity wprowadziło sporo zmian – więcej o nich tutaj. Oprócz zmian w rozkładzie jazdy i czasach przejazdu na kilkunastu trasach, warto wskazać tą, która dotyczy zmiany zestawienia pociągu TLK Sudety.

Tak jak informowaliśmy na łamach NaKolei.pl, pod koniec października SKPL złożyło ofertę w przetargu na dzierżawę trzech spalinowych zespołów trakcyjnych, które skierowane miały być na trasy Kraków – Zagórz/Łupków, Kraków – Nysa – Jelenia Góra, Zagórz – Kraków – Nysa – Kłodzko Miasto. Tym samym – w ramach umowy, od wczoraj TLK Sudety zaczął obsługiwać SN84.

Pasażerowie z nietypowym „pożegnaniem”

11 grudnia w trasę po raz ostatni TLK Sudety wyruszył w klasycznym zestawieniu wagonowym ciągniętym przez „Nurka” – lokomotywę serii 754 dzierżawioną przez PKP Intercity od czeskiego przewoźnika. Pasażerowie w nietypowy sposób pożegnali czeski spalinowóz.

Żegnamy nurka na Podsudeckiej i tradycyjne jego wagonowowe zestawienie, od jutra SKPL , to już nie ten klimat gdzie możemy zamknąć się w przedziale , zgasić światło. Od jutra jedziemy autobusem na szynach – czytamy na Facebook’u.

Co warto wskazać, w ostatnich miesiącach raczej rzadko można było spotkać „Nurka” ciągnącego wagony. Spowodowane to było awariami pojazdów dzierżawionych od czeskiego przewoźnika – z powodu problemów z dostępnością trakcji spalinowej zamiast pociągu często pasażerowie byli zmuszeni do podróży w zastępczej komunikacji autobusowej. Jak wiele osób wskazuje – SN84 to wciąż o wiele lepsze rozwiązanie niż podróż zastępczym autobusem.


Znowu będzie brakować lokomotyw spalinowych? PKP Intercity bez żadnej oferty na dzierżawę 5 lokomotyw


To nie jedyny przypadek, gdzie zmieniono zestawienie pociągów na danych trasach. Jedną z ważniejszych zmian jest także ta dla połączeń IC Dąbrowska i IC Nałkowska rel. Białystok – Wrocław gdzie zamiast EZT (Dartów) w trasy wyjechały składy wagonowe, bez podpiętych wagonów restauracyjnych – więcej informacji.

 

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności