RegioJet nie poddaje się w dążeniu do celu, jakim jest zmodernizowania lokomotyw serii 162. W ten sposób lokomotywy z lat 90 miałyby stać się dwusystemowymi jednostkami – obsługująca napięcie zarówno 3kV, jak i 25kV AC.
RegioJet już trzy razy ogłaszał przetarg, w którym chciał wyłonić wykonawcę modernizacji 30-letnich lokomotyw. Chodzi o przystosowanie lokomotyw serii 162 do jazdy pod napięciem 3 kV DC oraz 25kV AC. Dotychczasowe próby kończyły się porażką – nikt nie podjął się takiego zlecenia. Ale prywatny przewoźnik nie daje za wygraną i przetarg ogłosił po raz czwarty.
Jak stwierdził portal Zdopravy.cz, czwarty przetarg nie różni się niczym od poprzednich. W dalszym ciągu widnieje ta sama szacunkowa kwota, a także zostały określone takie same warunki. Szacunkowa wartość zamówienia to 160 mln czeski koron netto (około 28,3 mln zł ), a zamówienie obejmuje modernizację 9 lokomotyw. Przedmiotem zamówienia jest również dostarczenie wszelkiej dokumentacji niezbędnej do rejestracji lokomotyw w rejestrze taboru, ich eksploatacji i utrzymania, w tym dokumentów homologacyjnych.
RegioJet chce zmodernizować lokomotywy z lat 90 XX wieku m.in. z uwagi na fakt, że Czesi planują zmienić napięcia sieci trakcyjnej na 25Kv 50Hz AC na odcinku Říkovice – Nedakonice.
Odwołaliśmy przetarg, ponieważ żaden kandydat jeszcze się nie zgłosił. Jesteśmy zdecydowanie zainteresowani wyposażeniem lokomotywy Škoda w ten system – będziemy nadal poszukiwać dostawców – powiedział dla Zdopravy.cz Aleš Ondrůj, rzecznik RegioJet.
Lokomotywy Skody serii 162 były pierwszymi lokomotywami, jakie trafiły do floty taborowej RegioJet – zostały zakuione od włoskiego przewoźnika Ferrovie Nord Milan. W przypadku gdyby udało znaleźć się wykonawcę, który zmodernizowałby lokomotywę pod przyszłą jazdę pod napięcie 25Kv AC, to lokomotywy uzyskają nowe oznaczenie serii – 362.
Zobacz również: Czesi przygotowują się do odstawienia lokomotyw z lat 70