Trwa wdrażanie digitalizacji procesów związanych z utrzymaniem taboru SKM Warszawa. Przyspieszy to obieg informacji, pozwoli szybciej reagować na ewentualne problemy czy usterki, a w efekcie przełoży się na większą dostępność i niezawodność posiadanego taboru oraz wzrost jakości przewozów.
Wyposażenie obsługi pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej w nowoczesne urządzenia mobilne z dostępem do systemu informatycznego IBM Maximo z pewnością zrewolucjonizuje proces utrzymania taboru. Zastosowanie takich rozwiązań będzie miało wpływ na komfort pracowników podczas wykonywania codziennych obowiązków, a finalnie odczują to także pasażerowie korzystający z połączeń SKM – mówi Alan Beroud, Prezes Zarządu SKM.
Bezpośrednie zgłaszanie usterek w czasie rzeczywistym, razem z możliwością dołączenia zdjęcia lub filmu pokazującego zaistniałą nieprawidłowość, to tylko niektóre z możliwości jakie daje zastosowanie tych urządzeń w codziennej pracy maszynistów i kierowników pociągów. Takie powiadomienia natychmiast trafią do właściwego działu, zajmującego się utrzymaniem taboru. Przyspieszenie procesu zamawiania części zamiennych, czy natychmiastowe wezwanie specjalistów odpowiedzialnych za naprawę danego elementu pojazdu, przyczyni się do skrócenia czasu potrzebnego na wyeliminowanie problemu.
Nowe urządzenia mobilne są lekkie i poręczne, zabezpieczone przed ewentualnymi uszkodzeniami w trakcie użytkowania, a docelowo mogą być wyposażone w wiele dodatkowych funkcjonalności. To także ukłon w stronę ekologii, ponieważ zamiast dotychczas stosowanej formy papierowej, obsługa pociągów będzie dysponować kompletem niezbędnej dokumentacji w formie elektronicznej.