Niemiecki odpowiednik UTK wydał homologację na nieograniczoną eksploatację wodorowego pociągu Alstom iLint na terenie całego kraju.
Wodorowy pociąg Alstomu, iLint otrzymał bezterminową homologację na eksploatację w całych Niemczech. Oznacza to, że flota 14 wodorowych pociągów, zamówionych w 2017 roku przez Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG) – organizatora transportu z Dolnej Saksonii – rozpoczną eksploatację jeszcze latem tego roku. Alstomowi udało się dotrzymać terminu, ponieważ w 2020 roku producent zapowiadał, że 14 pociągów Coradia iLint w 2022 roku zastąpi będące obecnie w eksploatacji spalinowe jednostki.
Z ogromną dumą mogę poinformować, że Federalny Urząd Kolejowy w Niemczech (Eisenbahn-Bundesamt) wydał pełną zgodę na uruchomienie tego lata w Dolnej Saksonii naszych seryjnie produkowanych pociągów wodorowych. Wraz z Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG) zobaczymy w tym roku flotę 14 pociągów z wodorowymi ogniwami paliwowymi, obsługiwanych przez Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH (evb). Przygotowania do rozpoczęcia działalności idą pełną parą – poinformował na LinkedIn Müslüm Yakisan, Prezes Alstomu na Niemcy.
Jak informuje Prezes, to pierwsza homologacja pociągu wodorowego na, spełniająca wymagania zapisane w IV Pakiecie Kolejowym.
Warto dodać, że Alstom w ramach umowy z LNVG będzie odpowiedzialny za utrzymanie jednostek oraz dostawy paliwa wodorowego przez najbliższe 30 lata.