1,1K
Od września ruszyły prace na ok. 30 km trasie Węgliniec-Zgorzelec. Magistrala kolejowa E30 będzie w całości zelektryfikowana do 2020 roku.
Linia Węgliniec-Zgorzelec jest ostatnim, niezelektryfikowanym odcinkiem na magistrali kolejowej E 30 od Przemyśla przez Rzeszów, Kraków, Opole, Wrocław. Wartość projektu „Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec” wynosi 70 mln zł, w tym 59,5 mln zł stanowi dofinansowanie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. To ostatni odcinek na międzynarodowej trasie od Przemyśla, z którego nie mogły korzystać pociągi elektryczne. Po zakończeniu prac o wartości 70 mln zł zwiększą się możliwości podróży i poprawią warunki przewozu towarów.