Prezentujemy taborowe podsumowanie minionego tygodnia. Upłynął on pod znakiem dzierżawy ezt-ów.
Koleje Śląskie celują w cztery ezt-y
Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na dzierżawę czterech ezt-ów wraz z usługą utrzymaniową. Oferty można składać do 14 lutego 2020 roku. Cena nie jest jedynym kryterium wyboru, a stanowi 70%. Dwa pozostałe kryteria to: zapewnienie pojazdu zastępczego – waga 20 % oraz zapewnienie klimatyzowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych do realizacji zamówienia – 10 %.
Bez ofert na P5 powypadkowego SA109-009
Nie było ofert w przetargu na wykonanie przeglądu poziomu P5 oraz naprawę awaryjną autobusu szynowego SA109-009, należącego do Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego, a ostatnio eksploatowanego przez Pomorski Oddział Polregio. Trudno zatem ocenić jaka będzie dalsza przyszłość tej jednostki. Po wypadku mówiło się bowiem o kasacji, a mimo to ogłoszony został przetarg na jego naprawę. Może więc okazać się, że będzie powtórka.
Gmina Krośnice szuka wykonawcy napraw lokomotyw wąskotorowych
Gmina Krośnice ogłosiła przetarg na wykonanie napraw lokomotyw spalinowych WLS 180 i WLS 75. Oferty można składać do 10 lutego 2020 roku. Oba pojazdy to lokomotywy wąskotorowe, spalinowe, eksploatowane przez Krośnicką Kolej Wąskotorową.
Podkarpacie ponawia przetarg na P5 SA109
Województwo Podkarpackie ponownie ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy okresowej poziomu P5 wraz z pracami dodatkowymi (ulepszeniem) pojazdów szynowych serii SA109-007 i SA109-010. Oba zostały wyprodukowane w 2004 roku. Oferty można składać do 9 marca 2020 roku. Kryteria wyboru stanowią: cena – 60%, gwarancja – 30% oraz termin wykonania zamówienia – 10%.
Koleje Małopolskie chcą wydzierżawić dwa ezt-y
Kolejnym przewoźnikiem, który chce wydzierżawić ezt-y są Koleje Małopolskie. Przedmiot zamówienia obejmuje dwa składy, na okres od 15 marca do 31 grudnia 2020 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. Oferty można składać do 10 marca 2020 roku.
Dwie oferty na dzierżawę ezt-ów dla SKM Warszawa
SKM Warszawa, przy drugim podejściu, otrzymała dwie oferty, w przetargu na dzierżawę dwóch ezt-ów. Zostały one złożone przez:
- Industrail Division z ceną 6.691.200,00 zł brutto plus 3.591.600,00 zł brutto za opcję, oferta obejmuje jednostki 14WE;
- Konsorcjum Polski Tabor Szynowy oraz H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych z ceną 8.029.440,00 zł brutto plus 4.309.920,00 za opcję, oferta obejmuje składy EN57FPS Feniks.
Na sfinansowanie zamówienia SKM Warszawa chciała przeznaczyć kwotę 9.901.500,00 zł brutto. Wszystko więc wskazuje na to, że tabor stołecznego przewoźnika zostanie uzupełniony przez dwa składy 14WE, które zostały sprzedane do Industrial Division przez … SKM Warszawa. Czekamy na decyzję komisji przetargowej.