Podsumowanie tygodnia Prawo i przetargi Tabor

Taborowe podsumowanie tygodnia

Taborowe podsumowanie tygodnia Mat. Youtube

Sytuacja związana z pandemią koronawirusa wyhamowała nieco toczące się postępowania przetargowe. Widać to zwłaszcza gdy przyjrzymy się tym, w których nie minęły jeszcze terminy składania ofert. Zamawiający decydują się na uch znaczne wydłużenie.

Poniżej podsumowanie minionego tygodnia. Mimo pandemii trochę się działo.

 

 

 

 

 

SKM Warszawa z umową na P4 14WE

SKM Warszawa podpisała z ZNTK Mińsk Mazowiecki umowę na wykonanie obsług 4-tego poziomu utrzymania na dwóch elektrycznych zespołach trakcyjnych typu 14WE zgodnie z DSU. Jej wartość to 7 720 000.00 PLN netto.

Przypomnijmy, że przewoźnik podpisał też umowę na dzierżawę dwóch takich składów od Industrial Division. Mają one jeździć po aglomeracji warszawskiej do końca roku. Jest też opcja na wydłużenie okresu dzierżawy.

PKP CARGO sprzedaje aż 211 lokomotyw

PKP CARGO wystawiły na sprzedaż aż 211 lokomotyw, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych, serii SM03, SM30, SM31, SM42, ST43 i ST44 oraz EM10 i ET21.

Lokomotywy (każdą indywidualnie) będzie można kupić w ramach licytacji elektronicznej. Termin składania ofert upływa w dniu 22 kwietnia 2020 roku do godz. 12.00.

Koleje Małopolskie z przetargiem na dzierżawę ezt-ów

Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na dzierżawę dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy muszą być wolne od wad. Nie mogą być obciążone prawami osób trzecich, które ograniczałyby lub wyłączały wykonanie umowy oraz nie mogą stanowić przedmiotu żadnego postępowania sądowego, egzekucyjnego lub administracyjnego, w wyniku którego nastąpiłoby lub mogłoby nastąpić jakiekolwiek ograniczenia tytułu prawnego do pojazdów.

Wszystkie pojazdy muszą być tej samej serii, kompatybilne i współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej w dowolnej konfiguracji.

Oferty można składać do 31 marca 2020 roku. Decyduje cena. Przewoźnik potrzebuje tych jednostek do końca 2020 roku.

POLREGIO z ofertą na naprawę SA109-009

W drugim podejściu do znalezienia wykonawcy naprawy awaryjnej wraz z naprawą P5 powypadkowego SA109-009 pojawiła się oferta. Złożona została przez konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych Lisi Ogon i ASO Mieczkowski. Ale swoje usługi wyceniło na 5.412.000,00 zł. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 4.367.000,00 zł. Oferta jest zatem znacznie droższa od szacunków, czekamy na decyzję.

Stacja Muzeum chce odświeżyć parowóz i dwa elektrowozy

Stacja Muzeum ogłosiła przetarg na wykonanie prac konserwatorsko-restauratorskich zabytkowego taboru. Zamówienie obejmuje trzy zabytkowe lokomotyw i zostało podzielone na trzy części:

  • Część 1 dotyczy parowozu Oi1-29;
  • Część 2 obejmuje lokomotywę elektryczną EU20-24;
  • Część 3 natomiast lokomotywę elektryczną EP02-02.

Oferty można składać do 16 kwietnia 2020 roku. Kryteria oceny to: termin realizacji – 20%, gwarancja na wykonane prace – 20% oraz cena – 60%.

Stacja Muzeum poszukuje wykonawcy naprawy wąskotorowego parowozu

Stacja Muzeum chce także wykonać naprawę czynnego eksponatu. Chodzi o parowóz Lxd2-250. To już kolejne podejście do znalezienia odpowiedniego wykonawcy. Oferty w tym przetargu można składać do 16 kwietnia 2020 roku. Będą oceniane według kryteriów: termin realizacji – 20%, gwarancja na wykonane prace – 20% oraz cena – 60%. Na realizację prac będzie 360 dni.

Dłuższe termin na ofert

I na koniec warto wskazać wydłużone terminy składania ofert. Zmiany zaszły w następujących postępowaniach:

  1. wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 125 wagonów osobowych PKP Intercity – nowy termin to 1 czerwca 2020 roku;
  2. wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A – nowy termin to 27 kwietnia 2020 roku;
  3. wykonanie 39 napraw w poziomie utrzymania P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AL Kolei Mazowieckich – nowy termin to 2 kwietnia 2020 roku;
  4. wykonanie naprawy okresowej poziomu P5 wraz z pracami dodatkowymi wykraczającymi poza zakres naprawy P5 (ulepszeniem) autobusów szynowych o numerach: SA109–007 oraz SA109–010 – nowy termin to 1 kwietnia 2020 roku.