RegioJet odebrał kolejne trzy lokomotywy wielosystemowe TRAXX, które zostały zakupione z myślą o realizacji przewozów na terenie Europy Środkowej. Łącznie do przewoźnika trafi 15 takich lokomotyw – wszystkie jeszcze w tym roku.
RegioJet realizuje największe w swojej historii zakupy taborowe. Prywatny przewoźnik jeszcze w tym roku przejmie łącznie 15 lokomotyw TRAXX od Bombardiera. W weekend kolejne trzy jednostki trafiły do Czech prosto z fabryki Bombardiera w Kassel. Transportem zajęła się firma RaiLTransport-Stift. Na ten moment RegioJet w swojej flocie taborowej posiada pięć takich jednostek. W Czechach przechodzą jazdy testowe.
Do tej pory w ramach przejazdu próbnego lokomotywy przejechały ponad 60 000 kilometrów – poinformował portal Zdopravy.cz Rzecznik Prasowy Aleš Ondrůj.
Nabycie 15 lokomotyw TRAXX MS3 to największa inwestycja w nowe pojazdy szynowe w historii RegioJet. Ich zlecenie jest związane z naszą ekspansją działalności przewoźnika w całym regionie Europy Środkowej – powiedział dla Zdopravy.cz Radim Jančura, właściciel RegioJet.
Czeski prywatny przewoźnik chce ujednolicić swoją flotę lokomotyw wielosystemowych, która w przyszłości ma składać się wyłącznie z lokomotyw TRAXX. Obecnie eksploatowane lokomotywy Siemens Vectron mają stopniowo znikać z floty przewoźnika.
W ostatnim czasie RegioJet wygrał również aukcję sprzedaży używanych wagonów od Deutsche Bahn. Są to jednostki klimatyzowane, przystosowane do prędkości 200 km/h. Łącznie do czeskiego przewoźnika trafi 29 takich wagonów. RegioJet zdecydował, że wagony przejdą modernizację – wnętrze ma zostać niemalże całkowicie zmienione (zostaną m.in. zamontowane charakterystyczne dla RegioJet ekrany multimedialne). RegioJet wagony te chce uruchamiać na połączeniach dalekobieżnych w Czechach, na Słowację, do Austrii i w innych krajach Europy Środkowej, w tym niewykluczone, że do Polski.