Dziś odbyła się konferencja prasowa ws. porozumienia Spółek z Grupy ARP. Będą współpracować przy stworzeniu pociągu z hybrydowym napędem.
W spotkaniu, które odbyło się w w siedzibie ARP stronę rządową reprezentowali Jadwiga Emilewicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Obecni byli również Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przymysłu, Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych, Hubert Stępniewicz, prezes Fabryki Pojazdów Szynowych Cegielski oraz Adam Laskowski, prezes Polskiego Taboru Szynowego.
Idąc z duchem czasu i rozwoju innowacji szanując czas i komfort użytkowników kolei przedstawiciele zgromadzonych dziś spółek zgodnie uznali, iż pojazd z napędem spalinowo-elektrycznym będzie spełniał wymogi podróżników, którzy potrzebują ułatwień na kolei. A kolej dzięki takim innowacyjnym rozwiązaniom jest bardziej przyjazna pasażerom i pozwala na konkurencyjność pociągu jako środka lokomocji w transporcie ogólnym.
– Z usług przewoźników pasażerskich skorzystało w roku 2016 niemal 300 mln pasażerów, licząc każdorazowy przejazd. – powiedział wiceminister Bittel. O nawiązanej współpracy z producentami taboru i przewoźnikiem można mówić nie tylko jako o innowacji, ale również o działaniu przyjaznym środowisku.
Wiceminister Emilewicz przedstawiła stanowisko rządu w tym innowacyjnym projekcie. – Wsparcie masowej produkcji taboru kolejowego jest niezbędne, by skutecznie konkurować na europejskich rynkach. Ministerswo Rozwoju przygotowało program wsparcia dla producentów. Ma on przyczynić się do pobudzenia tempa rozwoju innowacji w zakresie taboru szynowego.
Nastaje czas na rozwój, są ku temu odpowiednie możliwości i zaplecze specjalistów branżowych. Pole do popisu będa miały firmy producenckie biorące udział we wspólnym, zainaugurowanym dziś działaniu – Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski i Polski Tabor Szynowy. – Spalinowo-elektryczny pojazd o nazwie PLUS to pierwszy projekt rozwijany wspólnie z Intytutem Pojazdów Szynowych w Poznaniu w ramach programu Innotabor. Współpraca w ramach projektu z tak ważnymi partnerami jak Polski Tabor Szynowy i Przewozy Regionalne jest gwarancją, że wraz z wprowadzeniem PLUSA rozwijane będą innowacyjne formuły udostępniania taboru dla przewoźników pasażerskich – powiedział prezes FPS H. Cegielski Hubert Stępniewicz. Adam Laskowski, prezes PTS dodaje, że użytkowanie PLUSA będzie tańsze niż pojazdów spalinowych.
Przewozy Regionalne pod wodza Krzysztofa Zgorzelskiego wstępnie zamierzają zakupić 30 takich pojazdów. Będzie to wyrazem podniesienia jakości obsługi pasażerów przewoźnika. ARP, główny udziałowiec PR jest zadowolony, że może być częścią sukcesu polskiej kolei. – Dla nas priorytetem jest zapewnienie rozwoju tym firm – dodaje.