Minister właściwy ds. Transportu podjął decyzję o zwiększeniu budżetu, który będzie inwestowany w kolej. Niemiecki Rząd zaplanował wielomiliardowe inwestycje, które będą możliwe do sfinansowania dzięki m.in. rozszerzeniu opłaty drogowej dla samochodów ciężarowych.
Niemieckie Ministerstwo Transportu poinformowało, że podjęło decyzję co do podziału funduszy z KTF („Funduszu na rzecz klimatu i transformacji”) oraz nadało priorytet finansowania inwestycji realizowanych na kolei.
Ten rodzaj transportu został znacznie zaniedbany w ostatnich dziesięcioleciach, co doprowadziło do ogromnych zaległości inwestycyjnych. Aby zmniejszyć te zaległości, potrzebujemy do 2027 r. dodatkowych 45 mld euro. W projekcie budżetu na 2024 r. i planowaniu finansowym do 2027 r. przeznaczyliśmy już dodatkowe 11,5 mld euro na koleje w sekcji BMDV budżetu. Będzie to również możliwe dzięki przychodom z rozszerzonej opłaty drogowej dla samochodów ciężarowych. Teraz dodajemy kolejne 12,5 mld euro na kolej z KTF. Deutsche Bahn wnosi również własny wkład w wysokości 3 mld euro – który finansuje poprzez pożyczkę na rynku kapitałowym – informuje niemiecki resort.
Niemiecki Rząd sprawdza teraz, czy Deutsche Bahn może otrzymać dodatkowe fundusze poprzez zwiększenie kapitału własnego. Na podstawie decyzji rządu federalnego w 2019 roku, kapitał zakładowy DB zwiększy się do 2024 roku o 1,125 mld euro. Rząd chce podjąć rozmowy z Komisją Europejską w celu ustalenia, czy DB może liczyć na dodatkowe dofinansowanie państwowego podmiotu.