Przewozy Regionalne ogłosiły konkurs na opracowanie nowego systemu sprzedaży biletów. Ma on zostać wdrożony jeszcze tym roku.
Spółka postawiła szereg warunków projektodawcom, przede wszystkim nowy system powinien, w czasie rzeczywistym, komunikować się z innymi kanałami dystrybucji biletów na pociągi POLREGIO. Ma też umożliwiać współpracę z systemami sprzedażowymi innych przewoźników. To oznacza również możliwość nabywania biletów wspólnych (choćby w ofercie Pakiet Podróżnika), a przewoźnikowi chodzi też o rozwój nowoczesnych interfejsów sprzedaży.
Przewozy Regionalne zapewniają, że podmiot, którego koncepcja okaże się zwycięska, będzie mógł przystąpić do realizacji swojego projektu w oparciu o procedurę zamówienia z wolnej ręki. Taka możliwość jest przewidziana w prawie zamówień publicznych i wtedy przewoźnik po prostu negocjuje cenę usługi z wykonawcą.
Dlaczego Przewozy Regionalne ogłosiły ten konkurs? – Obecnie informatyczny obszar sprzedaży składa się z wielu budowanych przez lata, niezależnych systemów połączonych ze sobą w różny, często nie wystandaryzowany sposób. Wdrożenie nowego systemu spowoduje nie tylko usprawnienie procesu zarządzania sprzedażą, ale także dostęp do danych o sprzedaży w czasie rzeczywistym. To kolejny krok w unowocześnianiu kanałów sprzedaży biletów POLREGIO dla poprawy jakości obsługi naszych pasażerów, wpisany w plan restrukturyzacji – wyjaśniła Anna Lenarczyk, członek zarządu – dyrektor handlowy Przewozów Regionalnych.