NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Dolnośląskie z przetargiem na studium dla projektów z programu Kolej Plus

Dolnośląskie z przetargiem na studium dla projektów z programu Kolej Plus

Redakcja
Fot. e-legnickie.pl

Województwo dolnośląskie ogłosiło przetarg na opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla projektów liniowych do programu uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej+ do 2028 roku.

Zamówienie zostało podzielone na zadania:

  • Zadanie nr 1: Opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego na odcinku Środa Śląska – Wrocław,
  • Zadanie nr 2: Opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój,
  • Zadanie nr 3: Opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 Wrocław Główny – Kobierzyce.

Wykonawcy mogą złożyć ofertę na jedno, dwa lub wszystkie wskazane wyżej zadania.

Szacunkowa wartość zamówienia to 3 743 333.33 PLN netto, z czego dla zadania 1 to 1 040 000.00 PLN, 1 000 000.00 PLN netto dla zadania 2 oraz 1 703 333.33 PLN netto dla zadania nr 3.

Oferty można składać do 19 sierpnia 2021 roku. Decydujące znaczenie będzie miała cena.

Warto przypomnieć, że województwo dolnośląskie zgłosiło do programu Kolej + 5 projektów. To:

  1. Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław. Projekt zakłada wybudowanie podstawowej infrastruktury kolejowej w obrębie Wrocławskiego Węzła Kolejowego na odcinku Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór. Pozwoli to na uruchomienie nowych połączeń w ramach Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej (WKM) na kierunkach Wrocław – Środa Śląska, Wrocław – Wołów oraz Wrocław – Jaworzyna Śląska. Przebudowie poddana zostanie również stacja Środa Śląska w celu dostosowania jej do kończenia i zaczynania biegu pociągów WKM.
  2. Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia powiatu złotoryjskiego i Złotoryi do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego. Rewitalizowany miałby być odcinek linii kolejowej nr 284 zarządzany przez Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jednocześnie dzięki tej inwestycji możliwa będzie rewitalizacja dalszego odcinka linii nr 284 od Jerzmanic-Zdrój do Lwówka Śląskiego, który został przejęty na rzecz Samorządu Województwa Dolnośląskiego.
  3. Poprawa jakości połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem. Będzie to możliwe dzięki wznowieniu ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna, która jest własnością Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 pomiędzy stacjami Wrocław Główny a Kobierzyce.
  4. Rewitalizacja linii kolejowej nr 181 na odcinku Oleśnica – Syców – Kępno (skomunikowanie Sycowa, Kępna, Wielunia ze stolicą Dolnego Śląska).
  5. Rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia (skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska).

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności