NaKolei.pl WiadomościTabor Dolnośląskie Kolzamy doczekają się modernizacji

Dolnośląskie Kolzamy doczekają się modernizacji

Redakcja
Fot. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / arctodus1111

Koleje Dolnośląskie zdecydowały się na dorzucenie brakującej kwoty i rozstrzygnięcie przetargu na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P5 wraz z pracami dodatkowymi, wraz z zabudową klimatyzacji w pojazdach typu 212M serii SA109-003 i SA109-004.

Prace zostaną wykonane przez Konsorcjum: Serwis Pojazdów Szynowych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa oraz CSI Inwest Sp. z o.o., które w przetargu zaproponowało kwotę 14 514 000,00 zł.

Ofertę złożyło także konsorcjum: COMPREMUM S.A. oraz MAG-TRAIN Sp. z o.o. z ceną 14 872 983,64 zł.

Budżet zamawiającego określono na 8 610 000,00 zł. Ostatecznie przewoźnik zdecydował się na pozytywne rozstrzygnięcie przetargu i wskazanie najkorzystniejszej oferty.

Przypomnijmy, że prace wykonane poza stałym zakresem mają przywrócić pełną sprawność pojazdów, wyeliminowane mają zostać usterki, które występowały w dotychczasowej eksploatacji. Najczęstszymi usterkami pojazdów są: uszkodzenia silników spalinowych, rozszczelnienie połączeń blok silnika-głowica, pękanie/rozrywanie węży układu chłodzenia, przegrzewanie silników spalinowych, uszkadzanie przekładni nawrotnych, zakleszczanie nawrotników jazdy, zawieszanie systemu sterującego pojazdem – Lokel oraz urywanie amortyzatorów pionowych na wózkach.

Naprawa okresowa P5 swoim zakresem obejmie natomiast pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdów w celu ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawy lub wymiany elementów zużytych bądź uszkodzonych dla uzyskania konstrukcyjnych parametrów techniczno-eksploatacyjnych i użytkowych.

Pojazdy od 2009 roku służyły pasażerom przewoźnika, obsługując m.in. linie z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i Lubawki. Jednorazowo na pokład mogą zabrać ponad 170 pasażerów, z czego miejsc siedzących jest 73. Spalinowe zespoły trakcyjne 212M serii SA109 były produkowane seryjnie w latach 2003 – 2005 w Raciborzu. W założeniu miały stać się najliczniejszą grupą autobusów szynowych. Zbudowano jednak tylko 10 pojazdów z uwagi na zawieszenie działalności zakładów Kolzamu, które je produkowały.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności