Lokomotywa Dragon 2 wyprodukowana przez polskiego producenta pobiła rekord maksymalnej siły pociągowej podczas rozruchu na Dużym Obwodzie Testowym ZC Velim w Czechach. Wcześniejszy rekord został ustanowiony w 2006 roku.
Na torze doświadczalnym czeskiego Instytutu Badawczego Kolejnictwa, Dragon 2 od Newagu wykazał się rekordową siłą pociągową lokomotywy. Przypomnijmy, że pojazd nowosądeckiego producenta trafił do Czech w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu u naszego południowego sąsiada – więcej informacji.
Dragon 2 wykazał się siłą rozruchową równej 420 kiloniutonów (kN). Taką wartość odnotowano na Dużym Obwodzie Testowym ZC Velim. Wcześniej największą siłą ciąg Instytut Badawczy Kolejnictwa (VUZ) odnotował w 2006 roku i był to rekord ustanowiony przez lokomotywę serii 774 (415 kN).
Test przeprowadzono za pomocą dynamometrycznego wagonu pomiarowego należącego do VUZ, który jest wyposażony w urządzenie do wykrywania sił wzdłużnych rozciągających i hamujących wpływające na wagon. Z drugiej strony wagonu podłączono Vectrony PKP CARGO, które podczas badania symulowały obciążenie próbne hamulcami elektrodynamicznymi.