Kolej na świecie Tabor

Newag rozpoczął testy Dragona 2 dla PKP CARGO w Czechach

Newag rozpoczął testy Dragona 2 dla PKP CARGO w Czechach Fot. Newag S.A. (ilustracyjne)

Newag rozpoczął testy lokomotywy Dragon 2 na torze testowym VUZ w Velimie. Producent stara się o dopuszczenie lokomotywy do ruchu w Czechach.

Jak poinformował portal Zdopravy.cz, Dragon 2 jeszcze w grudniu przejdzie testy statyczne, natomiast testy dynamiczne mają odbyć się w styczniu 2021 roku. Jest to realizacja zgodna z umową, którą Newag podpisał z PKP CARGO we wrześniu 2019 roku. Zgodnie z zawartą umową, Newag zobowiązał się dostarczyć 31 lokomotyw. Co ważne, 7 z nich będzie posiadało moduł dojazdowy, zaś 24 pojazdy będą dwunapięciowe (3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC ), przystosowane do jazd w Czechach i Słowacji, gdzie zostaną homologowane.

Testy odbywają się na torze doświadczalnym Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) to firma specjalizująca się w świadczeniu profesjonalnych usług i kompleksowych rozwiązań w zakresie oceny, certyfikacji i badań pojazdów szynowych, systemów kolejowych oraz transportu szynowego.

Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona w ETCS poziom 3. Wyprodukowany przez NEWAG S.A pojazd wykorzystuje najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem lokomotywy jest wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. W Dragon 2 zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Wartość kontraktu wynosi ponad pół miliarda złotych netto.