NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi ZNTKiM Gdańsk chce wykonać naprawy P4 lokomotyw EP08. PKP Intercity otrzymało trzy oferty

ZNTKiM Gdańsk chce wykonać naprawy P4 lokomotyw EP08. PKP Intercity otrzymało trzy oferty

Redakcja
Fot. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / arctodus1111

PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 7 lokomotyw elektrycznych serii EP08. Zgłosiły się trzy podmioty, jednak wszystkie propozycje przekraczają szacunki zamawiającego.

To trzecie podejście PKP Intercity do naprawy lokomotyw EP08. Po upadku Olkolu, przewoźnik szuka zastępcy, który byłby w stanie zająć się naprawą P4 elektrowozów EP08. Dotychczas przewoźnik odrzucał składane oferty z powodu zbyt drogich ofert. Tym razem wykonawcy zeszli z ceny, ponieważ oferty wyglądają w następujący sposób:

  1. MR Train S.A. z ceną brutto 10 871 347,62 zł, okres gwarancji i rękojmi na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie dla całej lokomotywy, zawarty w ofercie to 25 miesięcy, a termin wykonania naprawy jednej lokomotywy to 55 dni kalendarzowych,
  2. ZNTKiM Gdańsk sp. z o.o. z ceną o 10 588 689,93 zł, okres gwarancji i rękojmi na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie dla całej lokomotywy, zawarty w ofercie to 24 miesiące, a termin wykonania naprawy jednej lokomotywy to 56 dni kalendarzowych,
  3. Konsorcjum Compremum S.A. i Transtrain sp. z o.o. z ceną brutto 13 586 104,84 zł, okres gwarancji i rękojmi na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie dla całej lokomotywy, zawarty w ofercie to 24 miesiące, a termin wykonania naprawy jednej lokomotywy to 56 dni kalendarzowych.

PKP Intercity natomiast twardo utrzymuje, że chce na ten cel przeznaczyć 7 369 194,47 zł brutto, czyli przewoźnik nie podnosi swoich szacunków wraz z ogłaszaniem kolejnych prób.. Z kolei wykonawcy schodzą z ceny: dla przykładu konsorcjum Compremum i Transtrain w poprzednim przetargu złożyło ofertę wartą 19 865 164,20 zł brutto.

Warto wskazać, że ZNTKiM Gdańsk konkurowało o przetarg jeszcze na początku 2021 roku, kiedy to ostatecznie postępowanie wygrał Olkol (który rok później ogłosił bankructwo). ZNTKiM w 2021 roku był blisko wygranej, gdyż złożył ofertę wartą 7 675 416,48 zł brutto i zaproponował okres gwarancji i rękojmi – 30 miesięcy; termin wykonania naprawy rewizyjnej 1 lokomotywy – 55 dni kalendarzowych – więcej informacji.

Teraz PKP Intercity wyceni oferty według kryteriów:

  • Termin wykonania naprawy jednej lokomotywy – 10%
  • Okres gwarancji i rękojmi na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie dla całej lokomotywy, 10%
  • Cena: 80%.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności