Dziś minął termin składania ofert w przetargu na zakup 37 pociągów dla Warszawskiego Metra. Wśród podmiotów biorących udział w przetargu znalazł się m.in. Siemens i Skoda.
Dziś, 23 października zakończył się termin składania ofert w majowym przetargu na zakup 37 pociągów dla Metra Warszawskiego z opcją zwiększenia zamówienia o kolejne osiem. W przetargu wystartowało pięciu oferentów: konsorcjum Siemens i Newag, konsorcjum Skoda Transportation i Skoda Vagonka, Alstom Konstal, CAF, Stadler.
37 pociągów dla Warszawskiego Metra. Jak wyglądały propozycje producentów?
- Stadler: 1,656 mld zł brutto (1,346 mln zł netto), zamowienie podstawowe 1,364 mld zł brutto (1,109 mln zł netto);
- CAF 1,422 mld zł netto, zamówienie podstawowe 1,170 mld zł netto;
- Alstom Konstal 1,797 mld zł brutto (1,461 mld zł netto), zamówienie podstawowe 1,480 mld zł brutto (1,203 mld zł netto);
- konsorcjum Skoda Transportation i Skoda Vagonka 1,308 mld zł netto, zamowienie podstawowe 1,077 mld zł netto;
- konsorcjum Siemens i Newag 2,213 mld zł brutto (1,799 mld zł netto), zamówienie podstawowe 1,621 mld zł brutto.
Cena to 50% oceny. Zużycie energii to 24%, system utrzymania pojazdu 22%, ekologia 2%. To kryteria w przetargu. Dodatkowo wybrane pojazdy muszą otrzymać m.in. swiadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego od UTK. Muszą posiadać również systemy kompatybilne z systemami na I i II linii metra.
Pierwsze pociągi dla Metra Warszawskiego muszą zostać dostarczone w 2019 roku. Dostarczenie wszystkich pojazdów ma nastapić do 53 miesięcy od podpisania umowy.