Infrastruktura

Tymczasowy dworzec z kontenerów obok dworca w Gdańsku

Tymczasowy dworzec z kontenerów obok dworca w Gdańsku Fot. Trojmiasto.pl

Między gmachem dworca w Gdańsku a restauracją fast food powstaje tymczasowy dworzec z kontenerów. Podróżni zaczną z niego korzystać wiosną, gdy – ze względu na remont – zamknięty zostanie hol główny w budynku. Dworzec w nowej odsłonie ma być gotowy pod koniec 2021 roku.

Remont dworca Gdańsk Główny trwa od września zeszłego roku.

 

 

 

 

 

Trwają prace wyburzeniowe na poziomie -1 i częściowo w poziomie 0. Modernizacja przebiega zgodnie z harmonogramem – informuje Aleksandra Rudzińska-Rdzanek z wydziału prasowego PKP S.A.

Od początku trwania remontu dla podróżnych niedostępne jest skrzydło, w którym działał bar McDonalds (i nie wiadomo, czy po remoncie wróci do budynku). Na razie bez przeszkód można poruszać się po holu głównym, gdzie funkcjonują m.in. kasy biletowe, ale budowlańcy będą musieli w końcu wejść także i tam.

Dlatego od pewnego czasu na placu przydworcowym powstaje obiekt z kontenerów, który pełnił będzie rolę tymczasowego dworca.

Na parterze znajdą się kasy biletowe, poczekalnia, toaleta i poczta, a na piętrze powstanie zaplecze techniczne i lokal dla pracowników ochrony – wylicza Rudzińska-Rdzanek. – Zakończenie budowy tymczasowego dworca planowane jest na koniec marca.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami kolejarzy, po siedmiu miesiącach od rozpoczęcia remontu, czyli w kwietniu, ma zostać zamknięty hol główny dworca. Wówczas pasażerowie zaczną korzystać z tymczasowego obiektu.

W najbliższych tygodniach kontynuowane będą prace ziemne i instalacyjne oraz rozpoczną się przygotowania do stworzenia nowej płyty, która przykryje tunelem łączący dworzec z częścią miejską i peronami dla tramwajów.

Zgodnie z zapisami w kontrakcie, modernizacja dworca potrwa dwa lata i trzy miesiące i ma się zakończyć pod koniec 2021 roku. Generalnym wykonawcą wartych 99,6 mln zł prac jest Mostostal Warszawa.

W obrębie stacji Gdańsk Główny toczą się ostatnie prace związane z remontem peronów dalekobieżnych. Zapoczątkowane w 2017 roku mają zakończyć się w styczniu 2020, ale wiele wskazuje na to, że się przeciągną w czasie. Wciąż bowiem robotnicy pracują w przejściu podziemnym łączącym dworzec PKS z Podwalem Grodzkim. Za tę inwestycję odpowiada spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Z kolei w połowie roku ma być gotowy projekt węzła przesiadkowego przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne na Podwalu Grodzkim przechodzące przez perony tramwajowe.

Źródło: Trójmiasto.pl