NaKolei.pl WiadomościTabor Tylko jedna firma zainteresowana odkupieniem EN57 od POLREGIO

Tylko jedna firma zainteresowana odkupieniem EN57 od POLREGIO

Adrian Izydorek
Fot. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / Kubik

POLREGIO przeprowadziło badanie rynku, czy będzie ktoś zainteresowany odkupieniem odstawionych EN57, w innych celach niż kasacja pojazdów. Okazało się, że na zapytanie odpowiedział jeden podmiot, który… zajmuje się złomowaniem taboru kolejowego.

POLREGIO w jeszcze 2022 roku poinformowało, że przygotowuje się na zezłomowanie ponad 100 pojazdów szynowych: zarówno EZT-ów, lokomotyw, jak i wagonów. Temat rozpoczął dyskusję dlaczego takie postępowania prowadzone są z odgórnie przedstawionym przeznaczeniem, tj. że pojazdy mają zostać sprzedane i zezłomowane. Ponieważ taka notka była zawierana w umowach sprzedaży, kiedy to nabywcami taboru były zazwyczaj firmy prowadzące złomowiska.

POLREGIO postanowiło odnieść się do tej sytuacji i w zeszłym tygodniu ogłosiło postępowanie w formie zapytania, czy na rynku istnieje jakiś podmiot, który byłby zainteresowany odkupieniem jednostek EN57 z innym przeznaczeniem niż złomowanie. W treści postępowania padło kluczowe pytanie: „Czy jest Pan/Pani zainteresowany zakupem pojazdów kolejowych z przeznaczeniem innym niż fizyczna likwidacja za kwotę minimum 120 tys. netto, za 1 pojazd?”. Na te pytanie okazuje się, że odpowiedziała tylko jedna firma, która… na co dzień zajmuje się złomowaniem właśnie takich pojazdów.

Jak dowiedział się portal 'NaKole.pl’, zainteresowanym podmiotem jest firma AHA RECYKLING KOSMALSCY ARTUR KOSMALSKI. Prowadzi ona złomowisko w Siedlcach.

Firma nasza zajmuje się złomowanie taboru kolejowego, samochodów osobowych, dostawczych a także kasujemy autobusy oraz tramwaje – informuje firma.
Jak podaje firma, prowadzi również sprzedaż części z odzysku przed zezłomowaniem pojazdów.

Zobacz również: Co dalej z wielkim złomowaniem w POLREGIO? Możliwe, że uda się uratować kilka lokomotyw


Zapytanie POLREGIO o sprzedaż pojazdów dotyczyło poniższych jednostek:

  • EN57-1060; 1975 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 sierpień 2014 r.;
  • EN57-1069; 1975 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 kwiecień 2011 r.;
  • EN57-1218; 1978 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 grudzień 2013 r.;
  • EN57-1242; 1978 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 październik 2015 r.;
  • EN57-1254; 1978 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 wrzesień 2012 r.;
  • EN57-1320; 1979 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 lipiec 2012 r.;
  • EN57-1389; 1980 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 grudzień 2014 r.;
  • EN57-1499; 1982 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 wrzesień 2012 r.;
  • EN57-1815; 1990 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 lipiec 2013 r.;
  • EN57-1816; 1990 rok produkcji, ostatnia naprawa P4 grudzień 2013 r.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności