Tramwaj do jazdy automatycznej – system wspierania motorniczego został już przetestowany. Nad projektem pracuje Siemens we współpracy z przedsiębiorstwem miejskim w Ulm (SWU).
Tramwaj do jazdy automatycznej coraz bliżej: Spółka Siemens informuje, że pierwszy etap projektu, trwając od 2015 roku został pomyślnie zakończony. Z pozytywnym wynikiem przeprowadzone zostały testy systemu wspierającego motorniczego.
System ten składa się z precyzyjnych czujników, takich jak skanery laserowe, specjalne radary oraz kamery. Takie czujniki były wykorzystywane w tramwajach Siemens Combino. Pozwalały na lepszy monitoring przestrzeni oraz lepszą profilaktykę w kwestii zderzeń i kolizji dzięki m.in. systemowi automatycznego hamowania.
Jacek Fink-Finowicki, inżynier projektu w pionie Rolling Stock, branży Mobility w Siemens Polska argumentuje zasadność stosowania takich systemów wsparcia w tramwajach. Są to bowiem pojazdy kursujące, w odróżnieniu do pojazdów metra, w otwartej przestrzeni, gdzie o kolizję innymi użytkownikami ruchu nietrudno.
Omawiany system Tram Assistant V1.0 będzie wprowadzany do wszystkich tramwajów Siemensa w Ulm, Hadze i Bremie od 2018 roku. Działania Siemensa i SWU w Ulm pozwala na śmiałe stwierdzenie, że coraz bliżej do wprowadzenia na rynek całkowicie automatycznego tramwaju.
Więcej na stronie Siemensa.