Z początkiem lutego Łódzka Kolej Aglomeracyjna udostępniła swoim pasażerom nową aplikację mobilną, za pośrednictwem której można m.in. śledzić w czasie rzeczywistym pociągi przewoźnika, wyszukać połączenie i zakupić bilet w serwisie partnerskim Koleo, czy włączyć wysyłane przez dyspozyturę ŁKA powiadomienia typu push.
Nowa aplikacja mobilna, jak twierdzi sam przewoźnik, to pierwsze w Polsce tego typu narzędzie oddane pasażerom przewozów kolejowych. Dzięki aplikacji podróżni mogą śledzić w czasie rzeczywistym położenie pociągu, wyszukać najbliższą stację, z której mogą rozpocząć podróż, uzyskać dostęp do informacji o bieżących utrudnieniach.
[…] szczegóły podróży zaznaczone zostały w 2 kolorach: na zielono – przebyta trasa, na czerwono – przyszłe przystanki wraz z informacją o przyjeździe i odjeździe z każdego z nich. W przypadku opóźnień powyżej 5 minut, ikona pociągu zmienia kolor na czerwony – podaje w swoim komunikacie Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
W pierwszych 7 dniach funkcjonowania aplikacji została ona już pobrana 1 tys. razy, cieszy się więc zainteresowaniem wśród pasażerów.
‼️Już blisko 1000 pobrań „ŁKA Infoportal”, najprostsze narzędzie do lokalizacji pociągu @KolejLodzkie Zachęcam do korzystania @RynekKolejowy @LodzkieRPO @CUPT_gov_pl @UTKgovpl @radiolodz @BiuroSET @SBPKolej @naKolei @kurier_kolejowy https://t.co/uASvx1tzkn
— Janusz Malinowski (@J_Malinowski) February 7, 2022
Warto przypomnieć, że podobne rozwiązanie chce wdrożyć POLREGIO. Przewoźnik złożył wniosek w konkursie organizowanym przez Komisję Europejską w ramach instrumentu „Łącząc Europę” w sektorze transportu w perspektywie 2021-2027, tzw. CEF2. CEF 2 ma na celu dalsze wspieranie modernizacji i budowy infrastruktury położonej na transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, tj. o wspólnym znaczeniu dla Unii Europejskiej.