Strona główna » Wiadomości » Tabor » Railpool kupuje 50 lokomotyw Traxx

Railpool kupuje 50 lokomotyw Traxx

Redakcja
Fot. Alstom

Alstom oraz RAILPOOL podpisały umowę na dostawę 50 lokomotyw Traxx Universal. Wartość kontraktu szacowana jest na 260 milionów euro.

Wielozadaniowe lokomotywy Traxx Universal mogą być eksploatowane w korytarzach towarowych i pasażerskich. Charakteryzują się zarówno wysoką niezawodnością, jak i elastycznością w połączeniu ze zoptymalizowanym zużyciem energii. Tym samym lokomotywy te są sprawdzonym rozwiązaniem dla wydajnych operacji transgranicznych. Wydłużone interwały konserwacyjne pozwalają na mniejszą liczbę interwencji, co znacznie ułatwia planowanie operacyjne, obniża koszty oraz zwiększa dostępność pojazdów. Lokomotywy będą obsługiwały operacje w ośmiu krajach: w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Belgii, Luksemburgu i Polsce.

Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w wiodący system sygnalizacji Atlas, który jest rozwiązaniem pokładowym Alstom dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS).

Cieszymy się, że firma RAILPOOL wybrała Alstom, aby rozszerzyć swoją działalność w różnych częściach Europy. Nowa umowa jest potwierdzeniem długotrwałego i udanego partnerstwa. Jesteśmy dumni, że dzięki naszym sprawdzonym lokomotywom Traxx i naszemu najnowocześniejszemu rozwiązaniu sygnalizacyjnemu Atlas, możemy przyczynić się do bardziej wydajnego i zrównoważonego transportu towarowego i pasażerskiego – podkreślił Kevin Cogo, wiceprezes ds. taboru, lokomotyw i komponentów w Alstom DACH.

Dzięki temu zakupowi umacniamy nasze zaangażowanie w rozwój jedynej w swoim rodzaju kompleksowej oferty usług na rynku francuskim, po niedawnym otwarciu biura we Francji pod kierownictwem Frédérique Erlichman-a. Wszystkie 50 lokomotyw zamówionych u naszego partnera, firmy Alstom, będą obsługiwać operacje we Francji i wzdłuż najważniejszych europejskich korytarzy, przyczyniając się do dalszego rozwoju zrównoważonego, wysokowydajnego transportu kolejowego poza Francją – powiedział Torsten Lehnert, dyrektor generalny RAILPOOL.

Prace inżynierskie lokomotyw zostaną wykonane w zakładzie Alstom w Mannheim w Niemczech, natomiast ostateczny montaż planowany jest w Kassel w Niemczech. Za produkcję nadwozi będzie odpowiedzialny zakład Alstom we Wrocławiu; inne zaangażowane zakłady to zakład w Siegen w Niemczech (produkcja wózków) oraz zakład w Zurychu w Szwajcarii (zarządzanie projektem).

 

Podobne artykuły