PKP PLK S.A. przeznaczy 285 mln zł na prace na linii Grodzisk Mazowiecki-Warszawa. Działania te obejmą m.in. modernizację stacji w Pruszkowie oraz powstanie nowego przystanku w Parzniewie.
Działania na linii Grodzisk Mazowiecki-Warszawa będą realizowane w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)”. PLK w ramach iwnestycji przebuduje 22 km linii kolejowej i sieci trakcyjnej, 7 mostów i wiaduktów, powstanie 15 nowych rozjazdów, 2 nowe przejścia podziemne i tunel drogowy w Pruszkowie, a także przystanek w Parzniewie. Całkowity koszt projektu to 285 mln zł wraz z dofinansowaniem z UE (Instrument „Łącząc Europę”).
Fotografie z przebudowy linii dostępne są na stronie www.grodzisk-warszawa.pl
Postęp prac na linii
Powstały już ściany peronowe na przystankach w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie, Piastowie, Ursusie i we Włochach. Wykonywane są ściany szczelinowe w tunelu pod linią kolejową w na wysokości ulicy Działkowej w Pruszkowie. Trwają przygotowania do budowy specjalnej konstrukcji dla przesunięcia połowy wiaty o około 40 metrów w kierunku Warszawy. Umożliwi to rozpoczęcie prac w podziemiu. Wiata wróci na miejsce w sierpniu – po zakończeniu robót. Stacja w Pruszkowie będzie odnawiana pod nadzorem konserwatora zabytków.
Jak podaje PKP PLK S.A. na szlakach między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą zamontowano już prawie wszystkie słupy i bramki sieci trakcyjnej.
Więcej szczegółów inwestycji na stronie zarządcy infrastruktury.