Polski Tabor Szynowy przejmuje zorganizowaną część przedsiębiorstwa Europejskiego Konsorcjum Kolejowego „Wagon” Sp. z o.o. w upadłości z siedzibą w Ostrowie Wielkopolskim. Agencja Rozwoju Przemysłu, której podlega Polski Tabor Szynowy, rozważała jednak także Radom jako lokalizację gdzie mogłaby powstać fabryka wagonów towarowych.
Agencja Rozwoju Przemysłu rozważała budowę zakładu produkującego wagony w Radomiu. Jednak we wrześniu 2021 roku zdecydowała się, za pośrednictwem swojej spółki zależnej tj. Polskiego Taboru Szynowego, złożyć ofertę kupna zorganizowanej części przedsiębiorstwa Europejskiego Konsorcjum Kolejowego „Wagon” Sp. z o.o. w upadłości z siedzibą w Ostrowie Wielkopolskim. Jest to największa historycznie fabryka wagonów towarowych w Polsce.
Poseł na Sejm RP Konrad Frysztak zapytał w interpelacji Ministerstwo Rozwoju i Technologii o budowę przez Agencję Rozwoju Przemysłu zakładu produkcji wagonów kolejowych w Radomiu.
W dniu 1.12.2021 r. postanowienie Sądu Rejonowego w Kaliszu z dnia 10.09.2021 r. o zatwierdzeniu oferty złożonej przez Polski Tabor Szynowy Sp. z o.o. po rozpatrzeniu zażaleń złożonych w toku postepowania, stało się prawomocne – informuje Grzegorz Piechowiak, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.
Do transakcji zakupu miało dojść z dniem 31 stycznia 2022 r., przy czym przejęcie przedsiębiorstwa nastąpiło 1 lutego 2022 r. W związku z dokonaniem wyboru Ostrowa Wielkopolskiego jako lokalizacji dla inwestycji w obszarze produkcji wagonów kolejowych, rozmowy z władzami Radomia w tym zakresie nie były kontynuowane.
Europejskie Konsorcjum Kolejowe „Wagon” należy do grona największych polskich i europejskich zakładów realizujących naprawy i dostawy wagonów kolejowych.