POLREGIO ogłosiło postępowanie przetargowe dotyczące zakupu spalinowej lokomotywy manewrowej. Ma to być jednostka, która przeszła naprawę główną (P5) nie później niż w 2013 roku.
POLREGIO w ostatnim czasie poszerzyło swoją flotę o kolejne jednostki spalinowe. Jeszcze w grudniu ubiegłego roku POLREGIO wydzierżawiło dwa SZT od SKPL Cargo, a w styczniu ogłosiło postępowanie na dzierżawę kolejnego spalinowego zespołu trakcyjnego. Tym razem przewoźnik ogłosił postępowanie na zakup spalinowej lokomotywy manewrowej.
Chodzi o używaną lokomotywę, która przeszła naprawę P5 nie później niż 31 grudnia 2013 roku. Wskazano wymaganie techniczne pojazdu:
- Szerokość toru 1435 mm;
- Źródło napędu: Silnik spalinowy o zapłonie samoczynnym;
- Moc znamionowa silnika spalinowego: nie mniejsza niż 130 kW;
- Rodzaj przekładni: Mechaniczna;
- Masa własna lokomotywy: nie większa niż 24 t;
- Rodzaj hamulca: pneumatyczny.
Ponadto pojazd musi posiadać ważne świadectwo sprawności technicznej, dokumentację uprawniającą do eksploatacji pojazdu, dokumentację z napraw rewizyjnych oraz dokumentację ostatniej wykonanej naprawy głównej.
Lokomotywa ma zostać dostarczona sprawna i dostosowana do poruszania się po sieci linii kolejowych, których zarządcą są PKP Polskie Linie Kolejowe oraz na pozostałych szlakach kolejowych na terenie Polski. Lokomotywa ma trafić do POLREGIO w ciągu 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, transportem drogowym lub kolejowym. Podczas odbioru technicznego pojazdu kolejowego zostanie przeprowadzona jazda próbna. Jeżeli jazda próbna zakończy się wynikiem negatywnym, Zbywca będzie zobowiązany do jej powtórzenia w obustronnie ustalonym terminie.
Dodatkowo dostarczony pojazd musi być pozbawiony wszelkich elementów, rysunków, logotypów wskazujących na daną markę handlową. Lokomotywa ma zostać dostarczona do woj. opolskiego, do Sekcji Utrzymania Taboru w Kędzierzynie Koźlu..