Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » POLREGIO stara się wydzierżawić kolejny spalinowy zespół trakcyjny

POLREGIO stara się wydzierżawić kolejny spalinowy zespół trakcyjny

Redakcja
Fot. Anna Piotrowska

POLREGIO 2021 r. zamknęło przetargiem na dostawę używanego 3-członowego spalinowego zespołu trakcyjnego. Oferty można składać do 28 lutego 2022 r., a jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Zamawiający w wymaganiach przetargowych wskazał oprócz tego, że pojazd ma być oczywiście przystosowany do toru 1435 mm, także że w pojeździe ma znaleźć się 180 miejsc siedzących, wraz z tym składanymi, a stojących co najmniej 150. Jego długość określono na maksymalnie 50 m. Prędkość eksploatacyjna pojazdu to minimum 120 km/h. Musi on być przystosowany do kursowania w temperaturze od -25 do +40 stopni C.

Poszukiwany skład powinien być napędzany przez dwa silniki spalinowe o mocy min. 380 kW każdy. Mają być wysokoprężne, doładowane o wtrysku bezpośrednim i chłodzone cieczą, zintegrowane z przekładnią, generatorem i napędami pomocniczymi jako zespół napędowy oraz wylot spalin z silnika spalinowego wyprowadzony ponad dach pojazdu.

Jednostka musi mieć dwie kabiny, po jednej z każdej strony i być przystosowana do obsługi jednoosobowej. Rozmieszczenie stanowiska maszynisty powinno zapewniać bezpieczne prowadzenie pociągu, prawidłową obserwację szlaku kolejowego, drzwi wejściowych, jak również ergonomiczną obsługę urządzeń sterowania i kontroli SZT znajdujących się w kabinie. Musi być także wyposażona w tempomat umożliwiający zablokowanie i utrzymanie uzyskanej prędkości w danej chwili.

We wnętrzu pojazd musi być wyposażony w miejsce na minimum dwa wózki inwalidzkie, do przewozu dużego bagażu (ok. 4 m2), półki bagażowe nad siedzeniami po obu stronach, co najmniej 4 miejsca na rowery wg rozwiązania zaproponowanego przez wykonawcę, oznakowane z zewnątrz przy drzwiach wejściowych.

Wymagany układ siedzeń to 2 + 2 w rzędzie, uwzględniający ustawienie foteli naprzeciwko i szeregowo, dopuszcza się siedzenia montowane poprzecznie do kierunku jazdy. Zamawiający dopuszcza odstępstwo od układu 2+2 (np. 2+1) w rzędzie, ze względu na maksymalizację efektywnego wykorzystania przestrzeni pasażerskiej.

Konieczna jest również klimatyzacja, system ogrzewania, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, informację pasażerską oraz pomosty dla osób z niepełnosprawnością.

Co najmniej jedna toaleta systemu zamkniętego (uniwersalna) przystosowana powinna być do osób z niepełnosprawnością z możliwością przewijania niemowląt i w pełni zgodna z TSI PRM.

Trakcja wielokrotna wymagana jest dla minimum 2 SZT w przypadku pojazdów tego samego typu.

Pojazd nie może być wyprodukowany wcześniej niż 1 stycznia 2011 r. Musi zostać dostarczony do 14 kwietnia 2022 roku. Termin ten obowiązuje w przypadku gdy umowa zostanie zawarta do 31 marca 2022 roku. W przypadku gdy umowa zostanie zawarta w terminie późniejszym niż ten termin dostarczenia pojazdu zostanie przesunięty o tyle dni o ile później względem wspomnianego terminu zawarta zostanie umowa.

Zobacz również: SKPL chce wydzierżawić kolejne spalinowe składy dla POLREGIO

Podobne artykuły