W czerwcu do Łodzi dotarły wszystkie elementy dwóch maszyn TBM. Maszyny te mają wydrążyć tunele, które będą przebiegały pod centrum miasta – mają one usprawnić lokalny, regionalny i krajowy transport. PKP PLK pokazały przebieg transportu większej tarczy TBM.
Większa maszyna TBM, która wydrąży podziemny tunel kolejowy w Łodzi wymagała specjalistycznego transportu do Polski z fabryki w Schwanau w Niemczech. Ok. 1560-tonowa maszyna o 13,04 m średnicy i 110 m długości to największe tego rodzaju urządzenie, jakie pracowało do tej pory w Polsce. Wyzwaniem był przewóz poszczególnych elementów. Transport odbywał się na lądzie i wodzie. Skalę przedsięwzięcia widać na filmie. Budowa tunelu średnicowego to kontynuacja prac rozpoczętych budową dworca Łódź Fabryczna.
Inwestycja zapewni szybsze połączenie przez centrum miasta, a także przyczyni się do stworzenia efektywnego systemu krajowych połączeń międzyregionalnych obejmujących region środkowej Polski. Dzięki budowie tunelu, dworzec Łódź Fabryczna z dworca końcowego stanie się dworcem przelotowym. Skróci się czas przejazdu, a przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec).