Prawo i przetargi Przewozy towarowe Tabor

PKP LHS planuje P4 dla lokomotyw. Ale najpierw dialog techniczny

PKP LHS planuje P4 dla lokomotyw. Ale najpierw dialog techniczny Fot. PKP LHS

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa planuje wykonanie napraw poziomu utrzymania P4 17 sztuk lokomotyw spalinowych typu 311Da.

Ale zanim nastąpi ogłoszenie przetargu przewoźnik chce przeprowadzić dialog techniczny. To dość nietypowe podejście do napraw poziomu czwartego. Wszystko jednak wskazuje na to, że zanim PKP LHS ruszy z właściwym zamówieniem chce zrobić rozpoznanie rynku, choć naturalnym kandydatem do wykonania tych prac jest firma, która wcześniej je zmodernizowała.

Zgłoszenia do dialogu technicznego można przesyłać do 24 września 2020 roku.

Warto zatem przypomnieć, że spalinowa lokomotywa towarowa typu 311Da powstała w wyniku gruntownej modernizacji lokomotywy produkcji rosyjskiej typu M62, znanej na polskim rynku pod oznaczeniem ST44. Lokomotywy przeznaczona są do prowadzenia ciężkich składów towarowych po linii szerokotorowej z prędkością do 100 km/h.

Spalinówki zostały zmodernizowane przez nowosądecki Newag. Od 2007 roku wykonano kilkadziesiąt remontów kapitalnych tych lokomotyw, poprzez zabudowę zintegrowanego modułu napędowego (silnik, prądnica, sprężarka, układ chłodzenia). Podwozie stanowi sprawdzona eksploatacyjnie konstrukcja lokomotyw ST44 poddana naprawie głównej. Wykorzystano oryginalne silniki trakcyjne ED118, po modernizacji i podniesieniu klasy izolacji do poziomu H.

Lokomotywa posiada układ hamulca pneumatycznego typu Oerlikon. Podczas modernizacji została wyposażona w nowe kabiny maszynisty spełniające warunki ergonomii i wysokiego komfortu pracy maszynisty, co również wpływa na bezpieczeństwo ich pracy. Nowoczesne mikroprocesorowe sterowanie lokomotywy umożliwia maksymalne wykorzystanie jej właściwości trakcyjnych.

Teraz 17 takich lokomotyw czekają naprawy poziomu P4. Kto je wykona?