PKP Intercity ostatecznie podpisało z Newagiem umowę na wykonanie napraw P4 zmodernizowanych lokomotyw SU4210 typ 6DI.
Przypomnijmy, że na przełomie sierpnia i września PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na wykonanie naprawy na 4-tym poziomie 10 lokomotyw spalinowych serii SU4210. W tym postępowaniu rywalizowały ze sobą dwie firmy: Newag oraz PKP CARGOTABOR. Nowosądecki producent zaproponował kwotę blisko 20,5 mln zł oraz 12 miesięcy gwarancji, natomiast spółka-córka PKP CARGO zaproponowała ofertę wartą blisko 25 mln zł oraz także 12 miesięczną gwarancję. PKP Intercity na tę inwestycję chciał przeznaczyć nieco ponad 29,5 mln zł.
W ostatnich dniach ostatecznie udało się zawrzeć umowę między Newagiem a PKP Intercity. Jak wynika z warunków przetargu umowa zostanie zawarta na czas wykonania 10 napraw lokomotyw, tj. maksymalnie na okres do 24 miesięcy od dnia podpisania umowy lub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi jako pierwsze.
Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania naprawy każdej z dostarczonych do naprawy lokomotyw w terminie do 65 dni roboczych oraz do udzielenia gwarancji i rękojmi na bezawaryjną pracę lokomotyw po wykonanych naprawach, na okres nie krótszy niż 12 miesięcy.
Naprawami P4 zajmie się producent, który był odpowiedzialny za modernizację spalinowych jednostek SU4210, które powstały na bazie SM42.