Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Parzniew i Warszawa Koło – dwa nowe przystanki z widocznymi postępami prac

Parzniew i Warszawa Koło – dwa nowe przystanki z widocznymi postępami prac

Redakcja

PKP PLK prowadzą prace na linii grodziskiej i obwodowej. W ramach działań wartych prawie 500 mln zł znajduje się budowa nowych przystanków Parzniew i Warszawa Koło. Jak postępują prace?

Prace na linii grodziskiej Grodzisk Mazowiecki-Warszawa i obwodowej Warszawa Gdańska-Warszawa Zachodnia są realizowane z programu CEF „Łącząc Europę”. Ich łączna wartość to prawie 500 mln zł. PLK informuje o postępujących pracach na nowopowstających przystankach Parzniew i Warszawa Koło. W Parzniewie gotowa jest już konstrukcja peronu, przejścia podziemnego, instalowane są podpory wiaty. Na przystanku Warszawa Koło trwają prace wykończeniowe na peronach i budowa dojść. Poniżej szczegóły:

Parzniew

Dwukrawędziowy 200-metrowy peron został wybudowany pomiędzy torami modernizowanej aglomeracyjnej linii kolejowej Grodzisk Mazowiecki – Warszawa. Ułożona jest granitowa, antypoślizgowa nawierzchnia, zamontowane są filary funkcjonalnej wiaty i słupy oświetleniowe. Wysoko nad peronem stoją już bramki sieci trakcyjnej. Gotowa jest także konstrukcja nowego przejścia podziemnego. Trwa budowa schodów i szybów windowych. Wykonawca przygotowuje się do montażu na peronie systemu nagłośnienia i monitoringu. Obiekt będzie służył m.in. mieszkańcom Parzniewa, Brwinowa i Pruszkowa.

Warszawa Koło

Na warszawskiej Woli trwają już prace wykończeniowe dwóch nowych peronów przystanku Warszawa Koło. Wybudowane są już wiaty, trwa montaż tablic informacyjnych, oświetlenia, ławek i nagłośnienia. Od strony ulicy Obozowej budowane są wejścia na perony – będą schody i dwie windy. Na nowy przystanek będzie można także wygodnie wejść od strony ulicy Zawiszy.

Nowy przystanek Warszawa Powązki – początek budowy w 2019 roku

Przystanek Warszawa Powązki będzie zlokalizowany po stronie wschodniej wiaduktu drogowego przy ulicy Powązkowskiej, przy południowych torach od strony warszawskiej Woli. Wygodne dojście do nowych peronów zapewnią schody, winda i pochylnia od strony ulicy Powązkowskiej i kładka od ulicy Duchnickiej. Kładka dodatkowo połączy dwie dzielnice – Wolę i Żoliborz. Budowa nowego obiektu rozpocznie się na początku 2019 roku.

Więcej na stronie zarządcy infrastruktury.

Podobne artykuły