Strona główna » Wiadomości » Tabor » CFL CARGO kupuje Traxxy, mają jeździć także do Polski

CFL CARGO kupuje Traxxy, mają jeździć także do Polski

Redakcja
Fot. Bombardier

Bombardier Transportation podpisał umowę z operatorem intermodalnym CFL Cargo na dostawę 10 lokomotyw TRAXX MS1.

Jak podano nowe lokomotywy stanowią znaczący krok w kierunku pomyślnej przyszłości zintegrowanego kolejowego transportu intermodalnego w Europie.

Lokomotywy pojadą także do Polski

Mają one umożliwić płynny transport transgraniczny z Europy Środkowej do Francji. Lokomotywy zostaną dopuszczone do eksploatacji w Luksemburgu, Niemczech, Polsce, Austrii, Belgii i Francji. Część z 10 nowych elektrowozów, przeznaczonych do wożenia ładunków, zostanie wyposażona w funkcję Last Mile, która umożliwi lokomotywie TRAXX pracę w niezelektryfikowanych terminalach i lokalizacjach, z wykorzystaniem silnika spalinowego.

Cieszymy się, że jesteśmy pierwszym operatorem kolejowym, który rozszerzył swoją ofertę biznesową o zoptymalizowane rozwiązanie w zakresie transportu kolejowego dla korytarza Europy Wschód-Zachód. Nowe lokomotywy wielosystemowe TRAXX umożliwią nam przekraczanie wielu granic tak łatwo jak ciężarówką, zapewniając w ten sposób naszym klientom konkurencyjne rozwiązanie transportowe, które przyczyni się do osiągnięcia celu Europejskiego Nowego Zielonego Ładu, jakim jest zwiększenie udziału kolei w całkowitym transporcie Europy do 30% w 2030 roku – powiedział Laurence Zenner, dyrektor generalny CFL cargo.

Razem z naszym klientem CFL Cargo, jesteśmy dumni mogąc zaoferować innowacyjne rozwiązanie, które otwiera nowe możliwości biznesowe dla klientów transportu kolejowego. Nasza lokomotywa TRAXX MS jest najnowocześniejszą lokomotywą w Europie i nie możemy się doczekać, aby wspierać ekspansję transportu towarowego Wschód-Zachód w Europie ”- dodał Peter Ammann, szef działu lokomotyw w Bombardier Transportation.

Lokomotywy nowej generacji

Bombardier podał, że oparł rozwój swojej lokomotywy nowej generacji TRAXX 3 na sprawdzonych rozwiązaniach, wykorzystywanych w poprzednich generacjach lokomotyw z rodziny TRAXX. Do chwili obecnej ponad 2000 takich lokomotyw jeździ w 20 krajach, pokonując łącznie 300 milionów kilometrów rocznie.

CFL Cargo działa już w sześciu krajach Europy i specjalizuje się w ruchu międzynarodowym i transgranicznym. Wraz ze swoją siostrzaną spółką CFL Multimodal, zajmują się zarówno rynkiem konwencjonalnym, jak i intermodalnym i umożliwiają płynne połączenie Luksemburga z głównymi portami i ośrodkami gospodarczymi w Europie, z wykorzystaniem transportu kolejowego. Jedna ze spółek z Grupy CFL współpracuje z CLIP Logistiscs, realizując przewozy intermodalne między Luksemburgiem a terminalem w Swarzędzu. Pociągi kursujące na tej ponad 1000 kilometrowej trasie mają zdolność przewozową do 37 jednostek intermodalnych. W ten sposób terminal CLIP w Swarzędzu chce realizować kompleksowe i przyjazne dla środowiska usługi.

 

Podobne artykuły