Na linii E20 będzie można korzystać ze zmodernizowanych stacji Biała Podlaska, Małaszewicze, Terespol. PKP PLK informuje, że podróżni korzystają już z nowych peronów w Małaszewiczach.
W Małaszewiczach podróżni korzystają z nowych peronów. Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinasowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Łączną wartość projektu wynosi ponad 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł. Będzie wygodniej na trzech lubelskich stacjach: Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol.
Na stacji Małaszewicze podróżni korzystają już z dwóch nowych peronów, przystosowanych dla osób niepełnosprawnych, w tym dla niedowidzących. Wymieniono ponad 4 km torów i sieć trakcyjną. Sprawny ruch pociągów zapewniają 4 nowe rozjazdy oraz zmodernizowany system sterowania ruchem kolejowym.
Warto wspomnieć, że o Małaszewiczach jest również głośno z powodu ostatnio zwiększonej współpracy z Chinami. PKP CARGO i miasto Zhengzhou podpisało memorandum w sprawie wykorzystania stacji przeładunkowej Małaszewicze w transporcie towarów na Nowym Jedwabnym Szlaku. – Chcemy być głównym centrum logistycznym w UE, wykorzystując nasze dogodne położenie na Nowym Jedwabnym Szlaku. Na pewno skorzysta na tym nie tylko PKP CARGO, nie tylko polska kolej, ale cała nasza gospodarka. – argumentuje prezes Warsewicz.
Biała Podlaska
Na stacji widać już zarys nowych peronów oraz konstrukcję nowego przejścia podziemnego, które będzie wyposażone w windy. Wykonywane są prace przy układaniu nowych torów i montażu konstrukcji sieci trakcyjnej. Kontynuowane są prace przy budowie peronów nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa.
Terespol
Rozpoczęto już układanie nowych podkładów. Widać zarys nowych peronów. Bezpieczne dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windy. Wszystkie perony będą miały wiaty, oświetlenie i system informacji pasażerskiej.
Modernizacja ma zakończyć się w 2020 roku. Szczegóły na stronie PKP PLK S.A.