Ekonomia i rynek Przewozy towarowe Wiadomości

Chiny chcą przewozić towary przez Małaszewicze. Podpisano memorandum z PKP CARGO

Chiny chcą przewozić towary przez Małaszewicze. Podpisano memorandum z PKP CARGO fot. PKP CARGO

Chiny są zainteresowane zwiększaniem przewozów towarów do Unii Europejskiej przy wykorzystaniu stacji przeładunkowej Małaszewicze – tak podaje PKP CARGO. Dziś Spółka podpisała memorandum w ramach rozszerzenia współpracy z miastem Zhengzhou.

Momorandum w kwestii rozszerzenia współpracy polsko-chińskiej podpisał Shi Zhanyong, zastępca burmistrza Zhengzhou, a ze strony polskiej – Jacek Rutkowski, prezes PKP CARGO Centrum Logistyczne Małaszewicze. Chiny chcą przy wykorzystaniu owej stacji przeładunkowej transportować towary po Nowym Jedwabnym Szlaku przez Kazachstan, Rosję, Białoruś i Polskę. Docelowo trafiając do innych krajów europejskich.

Sygnatariusze dokumentu zobowiązali się m.in. do „promowania międzynarodowej współpracy logistycznej i łańcuchów dostaw w ramach polityki regionalnej Chiny-UE”. W ślad za memorandum mają pójść kolejne porozumienia, które będą dotyczyć już konkretnych obszarów współpracy Zhengzhou i PKP CARGO.

Memorandum podpisane zostało przy okazji niedawnej konferencji Chiny-UE, która odbyła się w Zhengzhou z udziałem przedstawicieli sektora kolejowego ChRL i państw unijnych. W trakcie trzydniowego spotkania koncentrowano się na sprawach związanych z przyszłością NJS. Prezes Jacek Rutkowski i Andrzej Banucha, zastępca dyrektora Biura Promocji i Relacji Inwestorskich PKP CARGO, mieli możliwość pokazania możliwości obsługi towarowych połączeń kolejowych Chiny-Europa przez Małaszewicze.

Mieliśmy okazję, aby przedstawić prawdziwy obraz działalności Centrum Logistycznego Małaszewicze. To było bardzo cenne, gdyż w Chinach i wielu krajach europejskich pojawiło się szereg nieprawdziwych informacji, stawiających Małaszewicze i PKP CARGO w niekorzystnym świetle. – podkreśla dyrektor Andrzej Banucha.

Według informacji przekazanych przez PKP CARGO, terminal Małaszewicze dysponuje 40 proc. wolnych mocy przerobowych. To oznacza, że można odprawić tu każdego dnia przynajmniej o 3-4 pociągi więcej. Zapowiedziano, że przepustowość w porcie wzrośnie czterokrotnie do 2026 roku.

Prezes PKP CARGO S.A. Czesław Warsewicz zaznacza, że obecny zarząd traktuje współpracę z Chinami jako jeden z najważniejszych strategicznych kierunków rozwoju spółki. – Chcemy być głównym centrum logistycznym w UE, wykorzystując nasze dogodne położenie na Nowym Jedwabnym Szlaku. Na pewno skorzysta na tym nie tylko PKP CARGO, nie tylko polska kolej, ale cała nasza gospodarka. – argumentuje prezes Warsewicz.

Szczegóły na stronie PKP CARGO.