Infrastruktura

24 września pociągi powrócą na linię Grodzisk Mazowiecki-Warszawa. Czas na jazdy testowe przewoźników

24 września pociągi powrócą na linię Grodzisk Mazowiecki-Warszawa. Czas na jazdy testowe przewoźników fot. PKP PLK

Trwają końcowe prace na linii Grodzisk Mazowiecki-Warszawa. Dla podróżnych dostępne są już nowe perony na przystanku Warszawa Włochy. Do 24 września przeprowadzone zostaną jazdy testowe przewoźników.

Przy nowych peronach przystanku Warszawa Włochy zatrzymują się już pociągi jadące z Łowicza i Skierniewic. PLK kończy prace na linii Grodzisk Mazowiecki-Warszawa. Testowane są obiekty i tory na linii. Potrwają do 24 września, do dnia oddania linii dla ruchu pociągów. Inwestycja kosztuje 285 mln zł i ułatwi dostępność do kolei i podróże w aglomeracji.

14 nowych obiektów inżynieryjnych (przepustów, przejść podzielnych, tunelu drogowego), zostało już poddanych próbom obciążeniowym. 116-tonowa lokomotywa „sprawdzała” nowe konstrukcje na szlakach oraz na przystankach w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie, Pruszkowie, Piastowie, Ursusie i Włochach. Podczas badań specjalna aparatura dokładnie zmierzyła parametry obiektów. Wiadukty są już przystosowane do obsługi cięższych i szybszych składów, do 120 km/h. Prędkość maksymalna będzie stopniowo uzyskiwana. Przed pracami było 80 km/h. Do 24 września, czyli do przywrócenia ruchu kolejowego między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą przeprowadzone będą jazdy testowe przewoźników.

Po 24 września kontynuowane będą prace wykończeniowe na peronach i w przejściach podziemnych. We Włochach, Ursusie, Piastowie, Parzniewie, Brwinowie i Milanówku uruchomione zostaną tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn.

Modernizacja linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki to również nowy przystanek w Parzniewie. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na wyremontowanych przystankach i stacji w Pruszkowie. Wszystkie perony i przejścia podziemne zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Zakończenie wszystkich prac zgodnie z umową planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”